مدیران خودروعصر اعتبار

گشایش حساب خانه اولی های تهران در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۲ درصد رشد کرد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره بانک مسکن گفت: ۱۰ ماهه امسال میزان افتتاح حساب در صندوق پس انداز مسکن یکم شهر تهران نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۲ درصد رشد کرد که این میزان در کل کشور ۱۷۴ درصد بود.

گشایش حساب خانه اولی های تهران در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۲ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  بانک مسکن، «ابوالقاسم رحیمی انارکی» افزود: از تیرماه امسال شاهد روند فزاینده افتتاح حساب زوج های جوان خانه اولی در صندوق پس انداز مسکن یکم بودیم که با توجه به مدت زمان انتظار یکساله برای دریافت سقف این تسهیلات در همه شهرهای کشور برآورد می شود از تیرماه 1396 متقاضیان با دریافت این تسهیلات برای خرید واحدهای مسکونی اقدام کنند.

    وی پیش بینی کرد از تیرماه سال آتی با موج گسترده ای از تقاضا برای خرید مسکن مصرفی با تکیه بر قدرت پوشش دهی تسهیلات خانه اولی ها با نرخ سود تک رقمی روبرو می شویم.

    سقف این تسهیلات برای هر نفر در شهرهای کوچک تا 400 میلیون ریال، شهرهای میانی600 میلیون ریال و شهرهای بزرگ و کلانشهرها 800 میلیون ریال است.

    عضو هیات مدیره بانک مسکن اعلام کرد اکنون بیش از 50 درصد تقاضای خرید مسکن به واحدهای کمتر از 80 مترمربع اختصاص دارد و این واحدها حداکثر 30 درصد از بازار ساخت و ساز را به خود اختصاص می دهند.

    وی از افزایش تقاضا در بازار ملک برای خرید واحدهای کوچک و میان متراژ از نیمه دوم سال 1396 خبر داد و افزود: تقاضا برای خرید واحدهای کوچک افزایش یافته است.

    رحیمی انارکی گفت: با توجه به آمارها و اطلاعات رسمی از روند کنونی بازار معاملات و قیمت مسکن برآورد می شود بازار از نیمه اول سال 96، با عبور کامل از دوره رکود و پشت سر گذاشتن دوره پیش رونق، وارد مرحله رونق شود.

    بر اساس این گزارش، بازار مسکن کشور از اوایل سال 1392 به علت افزایش بی رویه قیمت واحدهای مسکونی وارد دوران رکود شد و پس از چهار سال رکود در این بخش دولت درصدد است با اجرای برنامه هایی مانند افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن و کاهش نرخ سود بازار مسکن را از رکود خارج کند.

    تسهیلات پرداختی بانک ها به بخش های اقتصادی در 10 ماهه امسال چهار هزار و 278 میلیارد و 900 میلیون ریال شد که در همسنجی با دوره مشابه پارسال 43.4 درصد رشد داشت.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو