مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

فقدان وزارتخانه‌ای که تمام امور بخش مهندسی ساختمان را انجام دهد

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در بخش نفت، یک وزارتخانه تحت ‌عنوان وزارت نفت تمامی امور مرتبط را ساماندهی می‌کند، اما در بخش مهندسی این وضعیت وجود ندارد.

فقدان وزارتخانه‌ای که تمام امور بخش مهندسی ساختمان را انجام دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، فرج‌الله رجبی در نخستین همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه کشور، نیازمند فرآیندی شفاف و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات فنی مهندسی است، گفت: صادرات خدمات مهندسی، نیازمند متولی‌گری و پشتیبانی حاکمیتی است.

    رجبی با اشاره به اینکه در صادرات به طور عام و در صادرات خدمات مهندسی به طور ویژه در کشور مشکلاتی وجود دارد، گفت: در بخش نفت، شاهد هستیم که یک وزارتخانه تحت ‌عنوان وزارت نفت تمامی امور مرتبط با نفت را ساماندهی می‌کند اما در بخش مهندسی این وضعیت وجود ندارد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: در حوزه صادرات و صادرات خدمات مهندسی اگرچه تشکیلات منسجم و متفاوتی تحت عنوان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور وجود دارد اما هرگز به صورت شفاف اینکه چه باید کرد تا صدور خدمات مهندسی رخ دهد را شاهد نیستیم.

    رجبی تصریح کرد: زمانیکه بودجه کشور نوشته می‌شود، هیچ‌گاه به خدمات مهندسی و نقشی که مهندسان در جامعه دارند توجهی نشده  است.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه مهندسی، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد، گفت: نیازمند فرآیندی روشن، خوانا، ساده و غیربوروکراتیک در حوزه صادرات خدمات مهندسی و همچنین داشتن متولی برای این بخش هستیم به نحوی که حاکمیت آن را به رسمیت بشناسد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اظهار تاسف از اینکه سهم ایران در صادرات خدمات مهندسی تنها نیم درصد است، گفت: کشورهای همجوار ایران، فرصت‌های مناسبی برای ارایه خدمات مهندسی است که ایران در صورت هوشمندی می‌تواند از همه آنها بهره‌مند و علاوه بر اشتغالزایی برای درصد زیادی از متخصصان بیکار در این حرفه، سبب رونق اقتصادی در کشور نیز شود.

    رجبی تاکید کرد: امیدواریم فضای پسابرجام و حل مشکلات دیپلماسی ایران با سایر کشورها، فضای رونق اقتصادی را در کشور ایجاد کند.

    وی گفت: ما به عنوان مهندس به همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان به عنوان یک پروژه نگاه و تلاش می‌کنیم تا ساز و کارهای روشنی برای خدمات مهندسی و صدور آن تدوین کرده و آن را به مرحله اجرایی برسانیم.

    رجبی اظهار امیدواری کرد، تا این همایش تنها به درد و دل بسنده نکند و بتواند ساز و کارهای اجرایی شدن توسعه و صدور خدمات فنی مهندسی ساختمان را در کشور ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو