مدیران خودروعصر اعتبار

فرصت مناسب پسابرجام برای صادرات خدمات مهندسی

عصر ساختمان- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی توسط شرکت های ایرانی، گفت: برجام فرصت مناسبی برای شرکت های ایرانی دراین عرصه فراهم کرد.

فرصت مناسب پسابرجام برای صادرات خدمات مهندسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، حامد مظاهریان روز سه شنبه در در همایش ملی توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان در محل سالن اجلاس سران، افزود: بدون شک عرضه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای جهانی و بین المللی به رشد اقتصاد ملی کشور بسیار کمک خواهد کرد.

     معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مزیت های اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها گفت: این مساله بسترهای مناسبی را برای صدور خدمات فنی و مهندسی فراهم کرد ، ضمن اینکه برخی از کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و ازبکستان نیازمند توسعه و آبادانی در امر ساخت و ساز و بازار مناسبی برای ارایه خدمات فنی و مهندسی هستند.

    به گفته وی، بازار ارایه خدمات فنی و مهندسی ساختمان یکی از عرصه‌های مهم در اقتصاد جهانی است و موفقیت در این عرصه در افزایش ارزش افزوده و درآمدهای ارزی کشورها بسیار تاثیرگذار است، اما توفیق نداشتن ایران در این عرصه به دو دلیل عمده موانع داخلی و خارجی مربوط است.

    مظاهریان یادآورشد: در سال‌های گذشته به ویژه قبل از موفقیت در برجام، شاهد بودیم مهندسان ایرانی مجبور بودند برای دستیابی به بازارهای بین‌المللی به کشورهای اروپایی سفر کنند تا از آنجا بتوانند خدمات مهندسی خود را در کشورهای همسایه ایران ارایه دهند و این مشکل و مانع بزرگی برای ایران بود.

    مظاهریان گفت: ایران نسبت به سایر کشورهای همسایه خود از مزیت های خوب نیروی انسانی متخصص برخوردار است و اگر مهندسان ایرانی از حمایت های لازم برخوردار شوند، زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور بیش از پیش تقویت می شود.

    به گفته مظاهریان، در سال 2015 از 250 شرکت ارائه دهنده خدمات فنی و مهندسی در جهان دو شرکت ایرانی و 43 شرکت مربوط به کشور ترکیه بودند.

    وی با بیان این که دولت می تواند با حمایت های قانونی در بخش توسعه خدمات فنی و مهندسی گام های مهمی بردارد، گفت: نظام بانکی کشور نیز می تواند با تامین منابع مالی و صدور ضمانت نامه های مورد نیاز شرکت های ایرانی را در این عرصه یاری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو