مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

پروژه‌های مسکن مهر با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعیین تکلیف می‌شوند

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

پروژه‌های مسکن مهر با کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تعیین تکلیف می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  احمد اصغری مهرآبادی در حاشیه جلسه شورای مسکن استان گلستان در جمع خبرنگاران افزود: در صورتی که این پروژه ها متقاضی داشته باشند آنها را با پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، جابه جا کنیم و اگر متقاضی نداشته باشند آنها را از طرح مسکن مهر خارج می کنیم و در قالب های دیگر مانند مشارکتی، استیجاری و اجاره به شرط تملیک تبدیل می‌کنیم.

    وی افزود: پروژه‌های زیر 30 درصد چون توجیه اقتصادی ندارند، متوقف و راکد بودند و دوران مشارکت مدنی آنها طولانی شده است. اگر پول هم تزریق کنیم دو تا سه سال زمان می برند تا به نتیجه برسند و به نفع متقاضی هم نخواهد بود.

    مهرآبادی بیان کرد:برای پروژه هایی که دارای معارض نیستند، با استان ها هماهنگ و تاکید شده که به شرط پرداخت تسهیلات توسط بانک های عامل تا پایان سال، تلاش شود تا پایان دولت یازدهم به پایان برسد.

    وی ادامه داد: برای پروژه هایی که دارای مشکل و عارضه هستند، برنامه ریزی و راهکارهایی دیده شده که در قالب آن راهکارها به پایان خواهند رسید، اما زمان اتمام این پروژه ها به زودی نخواهد بود.

    مهرآبادی، تعداد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی را حدود 110 هزار واحد اعلام کرد و گفت: پروژه هایی که متقاضی ندارند باید متقاضی پیدا کنند و اگر متقاضی سهم آورده اش را واریز نکند، تنها با تسهیلات بانکی نمی توان این کار را انجام داد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه پروژه هایی که پرونده های آنها در دادگاه ها مطرح است، از اراده ما خارج هستند، اظهار کرد: با وجود اینکه ریاست قوه قضاییه دستور رسیدگی در خارج نوبت را برای این پرونده ها داده اند، اما باید منتظر باشیم تا رای قطعی آنها صادر شود و بعد از آن تعیین تکلیف شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی