مدیران خودروعصر اعتبار

مقام اول صدوراسناد مالکیت شهری وروستایی در کشوربه بنیاد مسکن فارس رسید

عصر ساختمان- مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد:‌صدور ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در سالجاری مقام نخست را از نظر تعداد برای بنیاد مسکن این استان به ارمغان آورده است.

مقام اول صدوراسناد مالکیت شهری وروستایی در کشوربه بنیاد مسکن فارس رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، مهندس عطاالله زمانی در نشست هماهنگی صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی ابراز داشت: تعهد بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک فارس برای امسال صدور 16 هزار جلد سند بوده است در حالی که اکنون فراتر از این رقم سند صادر شده است.
    زمانی گفت:‌در شش ماه اول امسال بیش از ظرفیت موجود سند صادر شده و هفت هزا رو 330 رای نیز برای صدور اسناد جدید صادر شده است که تا پایان سال همه این تعهدات اجرایی می شود.
    وی ادامه داد: برای صدور بیش از 15 هزار سند در سال آینده برنامه ریزی های لازم شده و امیدواریم با تداوم این روند بتوانیم تاثیر قابل توجهی در قانونی شدن معاملات و ایجاد انگیزه برای ماندگار شدن روستاییان و همچنین رونق کار و تلاش در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بر جای بگذاریم .
    زمانی با بیان اینکه در سال های گذشته 251 هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری دراستان فارس صادر شده گفت : صدور اسناد مالکیت ثمرات بیشماری دارد که از جمله آن کاهش مهاجرت های روستاییان ، قانونمند کردن معاملات ، تسهیل در وثیقه گذاری و ایجاد انگیزه برای توسعه روستایی است .
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه بیش از 68 درصد خانوارهای روستایی فارس از سند مالکیت بهره مند شده اند گفت: صدور 18 هزار جلد سند سهم استان در سال 94 بوده که به طور کامل در سال گذشته از این ظرفیت استفاده شده است .
    وی با اشاره به تعامل موجود بین بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک ،راه وشهرسازی و دیگر ادارات گفت : صدور این میزان سند روستایی نتیجه همین تعامل موجود است و پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد اسناد صادر شده افزایش چشمگیر بیاید .
    مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس همچنین امضای تفاهم نامه با اوقاف را یادآور شد و گفت : در زمینه صدور اسناد مالکیت روستایی مشکلاتی در املاک اوقافی وجود داشت که امید است با این تفاهم نامه کار به سرانجام برسد.
    زمانی، اعطای سند به واحد های مسکونی روستایی را فرصتی برای ماندگارشدن روستاییان در روستاها وکاهش مهاجرت، قانونی شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی بر شمرد و اظهار کرد: به همین سبب بنیاد مسکن واگذاری اسناد مالکیت در 380 هزار واحد مسکن روستایی را در برنامه خود دارد .
    دکتر مهدی اقبال مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز در این نشست گفت:‌صدور 17 هزار و 500 سند شهری و روستایی در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با همکاری و تعامل با بنیاد مسکن و سازمان های مسئول صورت گرفته است ، افق همکاریهای بین بخشی دراین عرصه تابناک و رو به جلو است و ما امیدواریم در سال آتی به دستاوردهای بیشتری دراین زمینه دست یابیم .
    مدیر کل ثبت اسناد استان فارس در باره حل مشکل اسناد املاک موقوفه گفت : با همکاری اوقاف و مجموعه موقوفه حضرت شاهچراغ (ع) در روستاهایی که عرصه موقوفه است تکمیل پرونده شده است ، سال 96 نگاه کلی بر این املاک معطوف است و سعی می کنیم برای همه املاکی که اسناد عرصه موقوفه دارند، اسناد انیز صادر و تحویل متقاضیان شود .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی