مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کمیته علمی کنفرانس مدیریت شهری خبر داد:

رونمایی از گفتمان مدیریت شهری با حضور نخبگان و مسئولان کشور

عصر ساختمان- دبیر کمیته علمی کنفرانس مدیریت شهری از تشکیل هفت جلسه کمیته علمی و شورای سیاست گذاری این کنفرانس با حضور نخبگان و صاحب نظران برای آسیب شناسی لایحه مدریت شهری خبر داد و گفت: قرار است در کنفرانس مدیریت شهری برآورد نظرات کارشناسان تحت عنوان گفتمان مدیریت شهری مطرح شود.

رونمایی از گفتمان مدیریت شهری با حضور نخبگان و مسئولان کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، امین سارنگ، عضو شورای سیاست گذاری کنفرانس جامع مدیریت شهری با اشاره به اینکه کنفراس مدیریت شهری، موضوع محور است، افزود: مدیریت یکپارچه شهری از  آرزوهای دیرین کشورمان است. در قانون سوم، چهارم و پنجم توسعه به آن تأکید شده است اما هرگز  جامعیت پیدا نکرده است . از این رو این مبحث را به موضوع  کنفرانس اختصاص دادیم بنابراین کنفرانس کاملا موضوع محور است.

    وی ادامه داد: دانشگاه تهران به عنوان برگزار کننده در هفت جلسه کمیته علمی و شورای سیاست گذاری، به طور دقیق لایحه ای که وزارت کشور  تهیه کرده است  را بررسی و سوالات، چالش ها و ابهامات آن را استخراج کرد و قرار است که در این کنفرانس آنها را تحت عنوان گفتمان مدیریت شهری مطرح کند. در عین حال نقاط قوتی که این لایحه دارد را هم مطرح شود تا متنی که قرار است از سوی دولت به مجلس برود، از لحاظ کارشناسی، تا حد امکان  مورد اتفاق جامعه نخبگان  مدیریت شهری باشد.

    این استاد دانشگاه تهران همچنین با اشاره به لزوم تهیه این لایحه در شرایط فعلی، یادآور شد: قانون جاری درباره مدیریت شهری فعلی به سال 1334 باز می گردد. البته طی این سال ها الحاقیه ها و اصلاحیه های زیادی به این لایحه صورت گرفته است اما برای اولین بار است که به صورت جامع دچار تغییراتی می شود.

    وی با بیان اینکه عمدتا دولت مستقر مشکلات زیادی درباره مسائل اجرایی به خصوص در حوزه حریم شهرها دارد، ادامه داد: اگر می خواهیم دولت کارآمدتری داشته باشیم، قاعدتا باید سعی شود که خیلی از وظایف را به نهادهای محلی تر و منتخب مردم واگذار کنیم تا این تصدی گری ها را دنبال کنند و دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد. از این جهت می توان گفت که این لایحه در راستای کوچک سازی دولت است چراکه نقش  مردم پر رنگ تر می شود. اما از طرفی هم اگر لایحه مدیریت شهری بدون کار کارشناسی و ظرفیت سنجی تصویب شود، مطمئنا  تبعات زیادی  برای مدیریت شهر به همراه خواهد داشت.

    سارنگ در ادامه با اشاره به ارسال این لایحه از سوی دولت به مجلس و استقبال نمایندگان، خاطرنشان کرد: هر زمان که هماهنگی دولت و مجلس در بحث های کارشناسی بیشتر بوده است، و آنچه دولت پیشنهاد می دهد و مجلس تأیید می کند، با کمترین تغییرات بوده است. هر زمان که این هماهنگی به طور کامل اتفاق نمی افتد، ممکن است تفاوت های  زیادی در لایحه ارسالی ایجاد شود.

    دبیر کمیته علمی کنفرانس جامع مدیریت شهری با اشاره به کارکرد این کنفرانس گفت:یکی از نقش هایی که این کنفرانس دارد این است که موضوع لایحه مدیریت شهری در سطح نخبگان مطرح می شود و  اهل فن نظرات کارشناسی شان را ارایه می کنند تا با حداقل تغییرات در مجلس به تصویب برسد تا یکپارگی لایحه هم حفظ شود.

    دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری روزهای 16 و 17 اسفند در سالن اجلاس سران باحضور شخصیت های برجسته نظام برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار