مدیران خودروعصر اعتبار

مدنی کارشناس ژئوتکنیک و ژئوسنتتیک شرکت ژئومحیط پارس در گفت و گو با عصر ساختمان گفت:

ضوابط کنترل کیفیت و لزوم ابزارگذاری در پروژه های بزرگ ژئوتکنیکی مانند گودبرداری باید قانونی شود.

عصر ساختمان- مهندس مدنی با اشاره به فعالیت های شرکت ژئومحیط پارس گفت: تخصص شرکت ما در زمینه مشاوره و مطالعات در حوزه مکانیک خاک و آزمایشهای مرتبط با آن می باشد. شرکت مجهز به مدرنترین تجهیزات روز برای انجام آزمایشهای پیشرفته مانند سه محوری استاتیکی/دینامیکی، برش ساده و انواع تستهای ژئوسنتتیکها می باشد.

ضوابط کنترل کیفیت و لزوم ابزارگذاری در پروژه های بزرگ ژئوتکنیکی مانند گودبرداری باید قانونی شود.
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان»، مدنی همچنین اشاره کرد که شرکت ژئومحیط پارس در زمینه پایدارسازی گود، طراحی و انواع تستهای استاتیک و دینامیک شمع، ایزالاسیون گودهای عمیق و نظارت های کارگاهی در انواع پروژه های صنعتی مانند احداث نیروگاه، مجتمعهای پتروشیمی، پالایشگاه، کارخانه فولاد، احداث مخازن، سیلو و سوله های عظیم و سایر پروژه های صنعتی سبک و سنگین فعالیت دارد. لازم به ذکر است در ژئوسنتتیک و ابزار دقیق هم فعالیت های گسترده ایی تاکنون صورت پذیرفته است.
    وی به اهمیت تخصص خود اشاره کرد و اظهار داشت: هرسازه بلندی که احداث می شود معمولا نیاز به گود برداری های عمیق دارد. چنین گودهایی نیاز به مشاوره و کارشناسی دارد. اما متاسفانه در پروژه های اندکی نظارت عالیه موثر و پایش اصولی گودبرداری ها رعایت شده است. عدم رعایت این موازین مشکلات عمده و جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.
    این کارشناس با سابقه با اشاره به رکود موجود در صنعت ساختمان کشور ادامه داد: رکودی که صنعت کشور را فرا گرفته بازار ساختمان را نیز تحت شعاع قرار داده و شرکت ما هم از این وضعیت مستثنی نبوده است. اما با همت مدیران مجموعه ژئومحیط پارس و تکیه بر تخصص و دانش فنی چندین ساله  و همچنین تلاش و پشتکار کارشناسان، شرکت در این دوران بحرانی توانسته به فعالیتهای تخصصی خود ادامه دهد .
    مدنی با اشاره به مشکلات موجود در ساختمان سازی در حوزه فعالیت خود گفت: در بحث آزمایشگاهی و نظارتی، آزمایشهای کنترل کیفی که بر روی مصالح در حوزه ژئوتکنیک انجام می شود جزو ملزومات به شمار رفته و مقررات ملی ساختمان تاکید زیادی روی این مسئله دارد. منتها در این بخش قوانین محکمی با نظارت های دقیق وجود ندارد و صرفا سازندگان به آزمایش هایی که در حوزه بتن و فولاد متداول است بسنده میکنند. ما طی بررسی های چشمی اولیه و همچنین ضمن انجام آزمایش متوجه مشکلات عمده ایی در مصالح ژئوسنتتیک شده ایم که در نگاه اول به نظر نمیاید، اما میتواند موجب ایجاد مشکلات زیادی شود که این امر باید بیشتر مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو