مدیران خودروعصر اعتبار

مساحت کمربند سبز شهر تهران بیش از ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار می‌شود

عصر ساختمان- معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با اجرای پروژه های جنگل کاری سال جاری، مساحت کمربند سبز پیرامون شهر تهران بالغ بر ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار می‌شود.

مساحت کمربند سبز شهر تهران بیش از ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: حفظ و صیانت از حریم شهر تهران خصوصاً دامنه جنوبی البرز یکی از مهم‎ترین کارکردهای طرح توسعه کمربند سبز پیرامون شهر تهران است که عملاً امکان تعرض و دست‎اندازی به اراضی ملی و بالای خط تراز 1800 متر را گرفته است. این طرح با هدف کاهش اثرات آلودگی هوای شهر تهران و همچنین ایجاد فضای تفرجی جهت شهروندان به اجرا در آمده است .

    یزدانی در ادامه گفت: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران براساس احکام برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران سالانه توسعه 1000 هکتار جنگل کاری را در دستور کار خود قرار داده است که در برنامه سال جاری نیز توسعه کمربند سبز شهر تهران در پروژه‌های جنگل کاری البرز مرکزی، غدیر، حاشیه رودخانه کن، تلو(فاز2)، مجتمع پردازش آرادکوه و طرح توسعه شمال غرب پارک جنگلی کوهسار در اراضی حاشیه مناطق 1،  4 ، 5، 20 و 21 و غیره با مجموع مساحت 1000 هکتار به انجام رسیده و تا 15 اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید.

    وی گونه‎های گیاهی مورد استفاده در این پروژه ها را برشمرد و گفت: درختان داغداغان، توت نرک، زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، زالزالک، سرو نقره‌ای، زیتون، گردو، بادام، کاج سیاه، بادامک، آلبالوی وحشی، تنگرس، گردو، بلوط، پسته، سرو نقره‌ای است که همه گیاهان بومی و یا سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه است.

    یزدانی تصریح کرد: جهت آبیاری نهال‎های کاشته شده از روش آبیاری تحت فشار استفاده می‎شود که این روش استفاده بهینه از منابع آبی و همچنین کاهش هزینه آبیاری از طریق حذف آبیاری با تانکر را به‎ دنبال داشته است.

    وی افزود: با اجرای پروژه‌های جنگل کاری سال جاری، مساحت کمربند سبز پیرامون شهر تهران بالغ بر39100 هکتار می‌شود.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار