مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:

آماده‌سازی ۱۰۷ هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در کشور

عصر ساختمان- در ایام عید مسافران نوروزی زیادی از داخل و خارج کشور برای دیدن جاذبه‌های زیست محیطی و معماری منحصربه فرد بناهای تاریخی یزد به این شهرستان سفر می‌کنند و این در حالی که زیرساخت‌های لازم برای اسکان مسافران در استان وجود ندارد. آموزش و پرورش با استفاده از ظرفیت مدارس و مناسب‌سازی کلاس‌های درس که در ایام نوروز تعطیل هستند به کمک استان اومده و سعی کرده تا حدی مشکل عدم وجود زیرساخت‌های لازم در بحث اسکان مسافران نوروزی را برطرف کند.

آماده‌سازی ۱۰۷ هزار کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از عباسعلی باقری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر خود به استان یزد،  از آماده‌سازی بیش از 107 هزار کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در سطح کشور خبر داد. 

    وی با بیان این که زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در ایام مختلف سال به ویژه ایام نوروز در کشور ایجاد نشده است، گفت: در برخی ازاستان‌های کشور اگر آموزش و پرورش برای تأمین محل اسکان مسافران نوروزی اقدام نکند، بحران جدی عدم میزبانی برای استان های کشور ایجاد می‌شود.

    مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که در استان یزد هتل‌ها و مسافرخانه به هیچ عنوان ظرفیت پذیرش میهمانان نوروزی را ندارند، افزود: خوشبختانه امسال منابع مالی بهتری برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص داده شده است.

    آغاز ثبت‌نام اینترنتی رزرو محل اسکان فرهنگیان از پنجم اسفندماه

    باقری با بیان این که ثبت نام اینترنتی اسکان نوروزی ویژه فرهنگیان از پنجم اسفندماه آغاز شده و تا 22 تمام فرهنگیان کشور می توانند نسبت به رزرو محل اسکان نوروزی در هر جای کشور اقدام کنند،‌ تصریح کرد: امسال 11 هزار مدرسه در سطح کشور برای اسکان تمام مسافران نوروزی با اولویت فرهنگیان در حال آماده‌سازی است.

    وی خاطرنشان کرد: بیش از 107 هزار کلاس در سطح کشور برای استفاده بیش از یک میلیون نفر مسافر نوروزی آماده‌سازی می‌شوند.

    این مقام مسئول بابیان این که استان های یزد، شیراز و تهران جزو قطب های توریستی و درمانی کشور محسوب می‌شوند، افزود: وزارت آموزش و پرورش در نظر دارد با جذب خیرین و اختصاص اعتبارات لازم از استان شاخص کشور در زمینه‌های مختلف اقدام کند.

    آماده‌سازی 3800 کلاس درس در یزد برای اسکان مسافران نوروزی

    «سیدحسین کلانتری» رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش یزد ادامه داد: امسال سه هزار و 800 کلاس درس در استان یزد برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌سازی می شوند.

    وی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 65 هزار خانوار با جمعیتی معادل650 هزار نفر روز در استان یزد اقامت داشته باشند،‌ گفت: امسال بیش از 1200نفر از پرسنل ستادی، مدیران مدارس و سرایداران در مدارس آماده‌سازی شده برای ایام نوروز در آماده باش کامل خواهند بود.

    کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود تأمین اسکان مطلوب و راحت را  اولویت اول برنامه‌ریزی ستاد اسکان مسافران نوروزی در استان یزد دانست و بیان کرد: تأمین تجهیزات اولیه نظیر فرش، تخت، پتو، تلوزیون و یخچال از جمله اقدامات در دستور کار اداره رفاهی آموزش و پرورش یزد برای اسکان مسافران نوروزی در ایام عید 1396 است.

    تقسیم مدارس یزد به دو گروه الف و ویژه برای اسکان نوروزی

    رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به این که مدارس به دلیل نوع کاربری امکان لازم برای اسکان مطلوب مسافران نوروزی را ندارند گفت: امسال مدارس استان یزد به مظور ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر به دو گروه الف و گروه ویژه تقسیم می‌شوند.

    وی در مورد تدوین برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه مسافران نوروزی از سوی آموزش و پرورش، افزود: آموزش پرورش مستقیم وارد برنامه‌ریزی برگزاری تورهای گردشگری برای مسافران نوروزی نمی‌شود.

    کلانتری در ادامه با اشاره به این که اداره کل آموزش و پرورش با همکاری موسسات فرهنگی استان نسبت به تدوین  برنامه های فرهنگی برای مسافران نوروزی اقدام کرده است، خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای یزد شناسی و کویر نوردی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده توسط موسسات فرهنگی استان در ایام نوروز است.

    رییس اداره تعاون و رفاه اداره کل آموزش و پرورش یزد در پایان گفت: سال گذشته بیش از 62 هزار خانوار با جمعیتی معادل 640 هزار نفر روز در استان یزد اسکان داده شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو