مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد:

استفاده از تجربه ۲۰ کشور پیشرفته در تدوین لایحه مدیریت شهری

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در تدوین لایحه مدیریت شهری از تجربه بیش از ۲۰ کشور پیشرفته جهان استفاده شده است.

استفاده از تجربه ۲۰ کشور پیشرفته در تدوین لایحه مدیریت شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، هیربد معصومی عضو شورای سیاست‌گذاری دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری درباره پیش نویس «لایحه مدیریت شهری» اظهار داشت: با توجه به اینکه مرکز مطالعات شهرداری تهران تنظیم لایحه مدیریت شهری را همراه با تیم‌های متخصص و قوی برعهده دارد، تدوین این لایحه بسیار مهم و گسترده است.

    وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه تنظیم این لایحه تکلیف دولت بود که متاسفانه دولت قبلی این کار را برعهده نگرفت، تصریح کرد: خوشبختانه دولت یازدهم در صدد بررسی معایب مدیریت شهری بود که در این راستا معاونت‌های شهرداری این کار را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دادند.

    مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ادامه داد: در حال حاضر پیش نویس لایحه مدیریت شهری که توسط دستگاه‌ها و اساتید برجسته بررسی و تنظیم شده را تقدیم دولت کردیم تا در مراجع بررسی کننده و تصحیح کننده بررسی و تصویب شود.

    معصومی، با تاکید بر اینکه باید در حوزه‌های اداری مباحث تمرکز زدایی را در نحوه مدیریت داشته باشیم، مطرح کرد: در یکی از بندهای این لایحه قید شده است، باید به مدیران استانی اعتماد کنیم و اجازه دهیم مدیران استانی و نماینده عالی دولت در استان که استانداران هستند مسائل و مشکلات استان را دنبال کنند.

    وی ادامه داد: قبل از اینکه لایحه مدیریت شهری را آماده کنیم با معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت کشور جلسات زیادی را در خصوص چگونگی این لایحه تشکیل دادیم تا برخی از اختیارات دستگاه‌ها به استانداران و بخش‌ها داده شود اما وزارت کشور اعلام کرد که این کار ممکن نیست که در این رابطه پیشنهاد دادیم تا برخی آر اختیارات به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی وزارت کشور که در استان‌ها حضور دارند داده شود تا مشکلات استانی با تحفیض وزیر توسط مدیران استانی بررسی شود.

    مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خاطرنشان کرد: من تصور می‌کنم با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده و معاون اول رئیس جمهور هم به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور هستند و احکامی را در این راستا به 31 استاندار کشور ابلاغ می‌کنند، احساس می‌کنم می‌توانیم برای سرعت بخشیدن به اجرای احکام اقتصاد مقاومتی برخی از اختیارات را به استاندارها بدهیم.

    معصومی شورای شهر و شهرداری را دو بازوی مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: لایحه‌ای که در قالب مدیریت شهری تقدیم دولت شد دارای دو بازوی شورا و شهرداری است که در واقع مجری بحث مدیریت شهری است.

    وی درباره استفاده از تجارب کشورهای خارجی در لایحه مدیریت شهری بیان کرد: اساتید و کارشناسان تجربه 20 کشور پیشرفته را در رابطه با نحوه مدیریت شهری بررسی کردند و از تجارب این کشورها در تنظیم لایحه مدیریت شهری استفاده کردند که معتقدم با بومی سازی کردن تجارب کشورهای پیشرفته می‌توانیم بهتر و موثرتر گام برداریم.

    معصومی درباره برگزاری جلسات کمیته علمی لایحه قانونی مدیریت شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز لایحه مدیریت شهری در مجلس تصویب نشده است، برگزاری این نشست‌ها در پیرو لایحه‌ای که تقدیم مجلس شد می‌تواند مؤثر باشد.

    گفتنی است؛ دومین کنفرانس جامع مدیریت شهری روزهای 16 و 17 اسفند در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو