مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به پایان رسید

عصر ساختمان- قائم مقام شهرداری منطقه ۱۱ تهران از تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین پس از ۲ سال پیگیری و بیش از ۳ ماه عملیات اجرایی خبر داد.

تخریب طبقه هفتم پاساژ علاءالدین به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، وحید محمدی با اشاره به این که این منطقه در پی حکم دادستانی و رای کمیسیون ماده صد مبنی بر تخریب طبقه غیر مجاز پاساژ علاء الدین پس از انتخاب پیمانکار و تأمین تمامی موارد ایمنی؛ عملیات اجرایی حذف طبقه هفتم را از 18 آبان ماه سال جاری آغاز کرده بود؛ گفت: 99 باب مغازه به صورت غیر مجاز در این طبقه ایجاد شده بود که طی این مدت با برنامه زمان بندی جمع آوری شدند.

    محمدی به نگرانی مدیریت شهری از بروز حادثه ای به دلیل تحمیل بار اضافه به سازه پاساژ علاء الدین اشاره کرد و افزود: شهرداری بر اساس قانون نسبت به برچیدن این طبقه اضافه اقدام کرده است.

    قائم مقام شهرداری منطقه 11 همچنین به انتقال بیش از هزار و 500تن نخاله از طبقه هفتم پاساژ علاء الدین به خارج از ساختمان اشاره کرد و یاد آور شد: این بار اضافه که فشار بسیاری بر ستون ها و سازه بنا وارد می کرد؛ با محاسبات دقیق فنی و روش های اجرایی علمی برداشته شده است.

    وی با اشاره به شناسایی ساختمان های نا ایمن در سطح منطقه که عمدتا به صورت تجاری و یا کارگاهی استفاده می شوند؛ بر اهمیت ایمن سازی اماکن عمومی و لزوم توجه به قوانین تأکید و خاطر نشان کرد: ایمنی مراکز تجاری پر رفت و آمد مجددا بررسی و تدابیر لازم برای تأمین ایمنی انجام خواهد شد.

    چندی پیش مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از روند تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء الدین گفته بود: بیش از 2 سال است که شهرداری تهران درگیر تخریب طبقه پاساژ هفتم علاءالدین و این ساخت و ساز غیرمجاز است که به صاحب ملک 2 تا 3 ماه فرصت داده شد تا براساس طرح عملیاتی مهندسی نسبت به جمع‌آوری این طبقه اقدام کند ولی با توجه به این که مالک توجهی به اجرای احکام صادر شده نداشت نسبت به تخریب این طبقه با حکم دادستانی اقدام شد.

    همچنین ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای شهر از موافقت اعضای شورای شهر تهران با باقی ماندن تأسیسات پاساژ علاءالدین در طبقه هفتم ساختمان خبر داد و گفت: اعضای شورا موافقت کردند که سیستم تأسیسات ساختمان در طبقه هفتم باقی بماند زیرا بحث گرمایش و سرمایش ساختمان به این سیستم ارتباط دارد.

    وی با بیان این که در شش طبقه این ساختمان 900 واحد تجاری وجود دارد که 10 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند و روزانه 6000 ارباب رجوع نیز به این ساختمان تردد می‌کنند؛ اذعان کرد: متاسفانه آتش نشانی سیستم اطفای حریق این ساختمان را تایید نکرده و ممکن است مالک طی ماه‌های اخیر اقداماتی را نیز در راستای ارتقای سیستم اطفای حریق انجام داده باشد اما در زمانی که بحث تخریب طبقه اضافه مطرح شد ؛سیستم اطفای حریق استاندارد نبود.

    شایان ذکر است اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز از معرفی ساختمان‌های ناایمن منطقه 11 و 12  با هماهنگی دادستانی سخن گفته که مقرر شده ساختمان‌های ناایمن منطقه 11 و 12 شناسایی و با تعیین اولویت نسبت به اعمال ایمنی آن ها اقدام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو