مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۱۸۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: با وجود تکمیل فرایند ساخت بیش از ۱۸۲ هزار واحد مسکونی مهر کشور؛ به دلیل فقدان زیرساخت های لازم در شهرک ها؛ متقاضی سکونت ندارد.

۱۸۲ هزار واحد مسکن مهر در کشور متقاضی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، احمد اصغری مهرآبادی روز یکشنبه در مراسم بهره برداری متمرکز از هزار و 544 واحد مسکن مهر استان گلستان در گرگان اظهار کرد: یکی از دلایل تمایل نداشتن مالکین برای سکونت در این واحدها نبود زیرساخت های لازم همچون مدرسه، مسجد، درمانگاه، جاده دسترسی مناسب و موارد مشابه دیگر است.
    وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای حل این مشکل و با وجود آن که به جز ساخت منازل تعهد دیگری در شهرک های مسکن مهر نداشت، ساخت 500 مدرسه، 450 درمانگاه و تعدادی کلانتری را در این شهرک ها آغاز کرد تا زمینه و شرایط برای سکونت آسان و بدون مشکل مالکین فراهم شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: طرح های نیمه تمام مسکن مهر بدون توجه به لزوم فراهم کردن زیرساخت ها در کشور آغاز به کار کرد و دولت تدبیر و امید برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه ها و امید مردم تکمیل آن را شتاب داد.
    مهرآبادی ادامه داد: دولت تدبیر و امید بیش از یک میلیون و 712 هزار واحد مسکن مهر را به بهره برداری رساند که یک میلیون و 530 هزار واحد آن بهره برداری شد و بقیه بدون استفاده است.
    وی گفت: برای تامین همه نیازهای مسکن مهر 18 دستگاه و وزارت خانه مسوولیت دارند اما کوتاهی و قصور برخی از آنها موجب ناتمام ماندن فرایند تکمیل و تجهیز این شهرک ها به زیرساخت های لازم و در نتیجه تمایل نداشتن مردم برای سکونت می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر بدون اشاره به نام دستگاههای مورد نظر بیان کرد: حدود 270 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره است که تلاش می کنیم تا پایان عمر دولت تدبیر و امید تکمیل و آماده واگذاری به متقاضیان شود.
    مهرآبادی افزود: دولت تدبیر و امید در مدت عمر خدمت خود 55 درصد از منازل طرح مسکن مهر را تکمیل و تحویل متقاضیان داد اما باز هم عده ای دولت را به کم کاری در این بخش و نادیده گرفتن حقوق مردم متهم می کنند.
    وی ادامه داد: برخی از واحدهای مسکونی به دلیل بروز مشکلاتی دارای پرونده قضایی در دادگاه ها هستند که با دستور رییس قوه قضاییه روند رسیدگی به آنها خارج از نوبت انجام می شود تا فرآیند خانه دار شدن مردم بیش از این طولانی نشود.
    وی به جزئیات مشکلاتی که باعث قضایی شدن موضوع شده است، اشاره نکرد.
    معاون امور عمرانی استاندار گلستان هم در این مراسم گفت: با تلاش مسوولان استان و همراهی دولت 98 درصد طرح های مسکن مهر گلستان تکمیل و به بهره برداری رسید و امیدوارم با همت همگانی بقیه طرح ها را تا پایان عمر این دولت به پایان برسانیم.
    رضا مروتی اظهار کرد: اگر چه دولت ها تلاش می کنند با آغاز ساخت برخی طرح ها مسیر خدمت و فعالیت خود را مشخص کنند اما دولت تدبیر و امید تکمیل طرح های نیمه تمام به جای مانده از گذشته را در دستور کار خود قرار داد و در این مسیر توفیقات زیادی هم به دست آورد.
    وی به توجه جدی دولت به رفع مشکلات گلستان اشاره کرد و گفت: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید هشت هزار و 303 طرح در بخش های گوناگون گلستان تکمیل و به بهره برداری رسید که دولت برای این پروژه ها بیش از 3 هزار و 480 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی