مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۲۱ مطرح کرد:

حذف معابر خاکی منطقه۲۱ تا پایان سال ۹۶

عصر ساختمان- شهردار منطقه ۲۱ با تشریح تمام اقدامات ترافیکی، عمرانی و تسهیلاتی منطقه در سال جاری و برنامه‌های سال آتی گفت: در ایام پایانی سال جاری تمهیدات ویژه برای استقبال از بهار آغاز و سال ۹۶ نیز سال حذف معابر خاکی منطقه ۲۱ خواهد بود.

حذف معابر خاکی منطقه۲۱ تا پایان سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، جمال بافرانی در تشریح اقدامات شهرداری منطقه برای استقبال از بهار سال 1396 و عمده اقدامات این شهرداری در سال آینده گفت: در ایام نوروز و در قالب طرح استقبال از بهار برخی اقدامات معمول شهرداری منطقه از جمله رنگ‌آمیزی جداول، شست‌وشوی المان‌های شهری، رسیدگی ویژه به فضای سبز و گل‌فرش برخی معابر، بوستان‌ها و بزرگراه‌ها برای ایجاد شور و نشاط و ایجاد فضای استقبال از بهار به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

    وی افزود: در سال جاری در سطح منطقه به صورت ویژه کاری آغاز خواهد شد که شاید در سایر مناطق مشابه آن کمتر دیده شده باشد؛ در ماه پایانی سال نهضتی را شروع خواهیم کرد که در زمانی کوتاه و پیش از پایان سال 1396 آن را به سرانجام می رسانیم و در قالب آن شهروندان شاهد حذف معابر خاکی منطقه خواهند بود. متاسفانه منطقه 21 حدود 720 هزار متر مربع معابر خاکی دارد و در حال حاضر همه این معابر شناسایی شده اند و تا پیش از پایان سال 1396 زیرسازی، پیاده راه سازی، جدول بندی، ایجاد فضای سبز و موزاییک فرش این معابر در دستور کار سال آینده ما خواهد بود.

    وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد برای اولین بار بتوانیم تمام معابر خاکی سطح منطقه را که بیشتر جز مناطق کم برخوردار مانند چیتگر شمالی و جنوبی، ورد آورد و شهرک استقلال هستند آسفالت کنیم. به این ترتیب سال 1395 سال حذف معابر خاکی منطقه 21 خواهد بود. همچنین در رابطه با موضوع آب‌های سطحی و حذف معابر آبگیر فعالیت خوبی در سطح منطقه داشتیم و به جرأت می توان گفت در شرایطی که بارندگی شدید داریم دیگر معضلات و مشکلات قبلی نداریم.

    بافرانی در تشریح بودجه منطقه 21 نیز ادامه داد: در پیشنهاد بودجه منطقه و دفاع از آن رقم قابل توجهی توسط شورای اسلامی شهر تهران اختصاص داده‌ شده است لذا در این حوزه دغدغه کمتری داریم بر همین اساس موفق شدیم بخشی از دغدغه های شهروندان در حوزه های مختلف را مرتفع کنیم. در منطقه 21 در دوره‌ای به توسعه زیرساخت ها کمتر توجه شده  و یا به نحو احسن انجام نشده است، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که به زودی شاهد اجرایی شدن آن در منطقه 21 هستیم این است که تمام گره‌های ترافیکی و به ویژه تقاطع‌هایی که دچار ترافیک‌های طولانی می‌شدند ظرف امسال و سال گذشته اصلاح شدند. به شکلی که در دو سال گذشته 4 تقاطع غیرهمسطح بزرگ فرامنطقه‌ای را توانستیم به بهره‌برداری برسانیم. تقاطع بزرگراه فتح – بلوار گل‌ها که یکی از اصلی‌ترین ورودی و خروجی تهرانسر بود، یکی از آنهاست.

    شهردار منطقه 21 تصریح کرد: تقاطع شهید لشگری – ایران خودرو که معروف به چهارراه ایران خودرو؛ نزدیک به 30 سال بود به دلیل حجم ترافیک زیاد مردم تمایل نداشتند به این تقاطع نزدیک شوند و به دنبال مسیرهای جایگزین بودند که خوشبختانه موفق شدیم 8 آبان‌ماه سال جاری با حضور شهردار تهران این تقاطع و 70 پروژه دیگر در منطقه را به بهره‌برداری برسانیم. امروز راه جایگزین مردم و عدم تمایل آنها از این چهارراه تبدیل به علاقه شده است و اغلب سعی می‌کنند از این مسیر عبور کنند و با احداث این زیرگذر در سه سطح مسیر رفت و آمد مردم را تسهیل کرده‌ایم.

    وی افزود: در تراز صفر، در چهار جهت قابلیت عبور خودروها ایجاد شده است. یکی دیگر از تقاطع‌های مهمی که ترافیک سنگین داشت تقاطع ایران خودرو و اتوبان فتح بود که همزمان به بهره‌برداری رسید و ارتباط منطقه 21 با 18 در جنوب این تقاطع و با شهرک دانش ایجاد و ارتباط روانی که از طریق یک لوپ شمالی به سمت تهران و کرج برقرار شد گام موثری در حل معضل ترافیک این محدوده بود.

    بافرانی بهره‌برداری از پل "کاروانسرا سنگی 1" در محل تلاقی بزرگراه لشکری و فتح را  یکی از افتخارات مدیرت شهری تهران و منطقه 21 خواند و افزود: دسترسی خوبی از طریق پل کاروانسرا سنگی 1  و 2 به بزرگراه های فتح، لشکری و شهید فهمیده ایجاد شده و در حکیم و همت نیز ظرف دو ماه آینده دسترسی ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

    شهردار منطقه 21 درباره توسعه فضاهای فرهنگی و سرانه فرهنگی منطقه نیز گفت: این منطقه 13 محله دارد لذا باید 13 سرای محله نیز داشته باشد. تا سال گذشته تنها 4 سرای محله داشتیم که سال گذشته 6 سرای محله دیگر با زیربناهای 1200 تا 1400 متر و معماری ایرانی و اسلامی ساخته و تجهیز شد؛ از 3 سرای محله باقیمانده 2 سرا در ویلاشهر و محله چیتگر جنوبی کارهایش انجام شده و تا پایان سال تجهیز و به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی با اشاره به سرانه 0.9 متر مربعی فرهنگی و 1.18 متر مربعی سرانه مذهبی منطقه گفت: در بحث احداث سرای محله شهرک شهرداری تهران نیز به دلیل اختلافی که بین شورایاری، مردم و تعاونی مسکن محله و هیات مدیره شهرک وجود دارد هنوز موفق نشدیم به اهداف خود برای احداث سرای محله برسیم در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با همدلی مردم در آنجا هم سراهای محله را احداث کنیم.

    احداث خط اتوبوس‌تندرو از آزادی تا وردآورد

    شهردار منطقه 21 از احداث خط اتوبوس تندرو (BRT) از میدان آزادی تا وردآورد به طول 20 کیلومتر خبر داد و افزود: با اشاره به اینکه احداث خط اتوبوسهای تندرو یکی از بزرگترین تقاضاهای شهروندان منطقه بوده است، گفت: خط اتوبوس های تندرو به طول 20 کیلومتر از میدان آزادی تا وردآورد ظرف سه ماه آینده احداث خواهد شد.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود به معضل پارک خودروهای سنگین در حاشیه معابر منطقه 21 اشاره کرد و افزود: پارک خودروهای سنگین در حاشیه معابر منطقه 21 یکی از مشکلاتی است که در این منطقه بوده چرا که منطقه 21 تنها منطقه‌ای است که در طول روز کامیون ممنوع نیست. برای حل این معضل با پیگیری، تعامل و برنامه‌ریزی که انجام شد توانستیم در 4 نقطه با رعایت عدالت جغرافیایی زمین های بزرگی متعلق به بخش خصوصی را با تعامل برای استقرار کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین و پارک آنها آماده کنیم و اطلاع‌رسانی هم در سطح منطقه انجام داده‌ایم؛ البته در این مسیر با راهنمایی و رانندگی هم تعامل خوبی شد و خوشبختانه امروز وضعیت نسبت به قبل بسیار بهتر شده و ناهنجاری‌ها و مشکلات سطح منطقه به ویژه شهرک‌های منطقه ناشی از توقف خودروهای سنگین شامل مشکلات زیست محیطی و... به حداقل ممکن رسیده است.

    بافرانی با اشاره به اینکه از مجموع 52 کیلومتر مربع مساحت منطقه حدود 27 درصد نظامی، حدود 30 درصد صنعتی، حدود 10 درصد مسکونی و بقیه شامل زمین‌هایی بایر و زمین‌های مزروعی و جنگل‌کاری و فضای سبز است، ادامه داد: این منطقه بالاترین سرانه فضای سبز را دارد و حدود 53 متر مربع سرانه فضای سرسبز این منطقه است.

    وی افزود: درخصوص مراکز نظامی مشکل خاصی وجود ندارد چراکه قریب به اتفاق این مراکز از محله های مسکونی فاصله دارند اما شهرداری و خود آنها نیز به سمت تغییر کاربری های مورد نیاز منطقه حرکت کرده اند و در حال تبدیل به کاربری های مسکونی، آموزشی و فضای سبز هستند. در حقیقت برنامه طولانی مدت این است که بخش‌هایی که مزاحمت دارد و نزدیک به بافت مسکونی هستند از منطقه خارج شوند و جای خود را به کاربری‌های مورد نیاز منطقه بدهند.

    شهردار منطقه 21 در ادامه درباره رشد جمعیتی این منطقه گفت: درسال 90 ، 161 هزار نفر جمعیت داشتیم، در سال 95، این رقم به 180 هزار نفر رسید یعنی 19 هزار نفر افزایش داشتیم. منطقه 21 با توجه به اینکه کاربری صنعتی و نظامی دارد جمعیت شناور آن بیشتر است، ولی پیش بینی می شود افزایش جمعیت داشته باشد. این منطقه محل ورود و خروج شهروندان 9 استان شمالی و غربی کشور است.به این ترتیب بیشتر وظیفه خدمات‌رسانی و تسهیل‌گری داریم و اغلب کسانی که به این منطقه برای کار، تولید و صنعت مراجعه می‌کنند محل سکونت آنها خارج از منطقه است غیر از 23 شهرک محصور و غیرمحصور و تهرانسر که جزو بافت واقعی مسکونی منطقه 21 هستند.

    وی در تشریح بودجه پیش بینی شده برای منطقه نیز گفت: وضعیت اقتصادی و بودجه منطقه باتوجه به وظایفی که دارد در سال‌های گذشته مناسب نبوده است. منطقه 21 با توجه به مشکلاتی که دارد و مقدار خدماتی که باید به صورت فرا منطقه ای ارائه کند در سال 1394حدود 93 میلیارد تومان بوده که در سال جاری به حدود 103 میلیارد تومان رسیده است و در سال آینده نیز حدود 143 میلیارد تومان اعتبار منطقه پیش بینی شده است، رقم قابل توجهی که می تواند در بحث هزینه‌ها و نگهداشت منطقه تاثیرات خوب و مثبتی داشته باشد.

    مطالعات اولیه اتصال خطوط مترو در منطقه 21 انجام شده است

    شهردار منطقه 21 با اشاره به مطالعات اولیه برای انتقال مترو به تهرانسر و منطقه 21 گفت: می‌توان از ادامه خط فرودگاه و ارم سبز این منطقه هم از نعمت مترو استفاده کند اما در حال حاضر نیز خوشبختانه در مجاورت و مرز شمالی منطقه 21 که موازی بزرگراه شهید فهمیده مترو صادقیه به کرج عبور می‌کند شهرودان منطقه 21 هم در سه نقطه از خدمات مترو استفاده می‌کنند. ایستگاه استادیوم آزادی، چیتگر و وردآورد وجود دارد اما در طولانی مدت و میان مدت در تلاش هستیم مترو به این منطقه برسد.

    بافرانی درباره مسکن ویژه و مشکلات شهروندان آن نیز تصریح کرد: در بحث مسکن ویژه در حوزه زیرساخت و ساخت و ساز بناها شهرداری دخالتی ندارد و تمام امور و فعالیت‌های آن توسط وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود. اما برخی اقدامات در مسکن ویژه و در انتهای بلوار اصلی تهرانسر توسط شهرداری انجام شده و این اقدامات را به صورت تحویل موقت انجام داده‌ایم. در شرایطی هستیم که هنوزعوارض پایدار به شهرداری پرداخت نشده است. عوارضی که هر شهروند در شهر تهران موظف به پرداخت است مثل عوارض نوسازی و...

    وی افزود: شهرداری با هدف ارائه بیشترین خدمات به مردم این محدوده، در چند ماه گذشته به صورت موقت مسکن ویژه را تحویل گرفت و اتفاقا یکی از موضوعاتی که به‌زودی با مدیرکل راه و شهرسازی شهر تهران مطرح خواهیم کرد بحث تامین سرانه‌های خدماتی در مجموعه مسکن ویژه تهرانسر است که راه و شهرسازی موظف به تامین آنهاست. سرانه هایی مانند سرانه‌های آموزشی، خدماتی، بهداشتی و مذهبی که متاسفانه تنها بنا را به سبک همه شهرهای مختلف ساخته‌اند و سرانه‌ها را تامین نکرده اند لذا طبیعی است که نارضایتی توسط مردم وجود داشته باشد.

    بافرانی اظهار کرد: در بحث رفت و روب و جمع آوری زباله ظرف چند ماه گذشته به جد کار را شروع کرده‌ایم؛ برای نامگذاری خیابان‌ها و معابر هم پیشنهاد توسط منطقه به کمیته نامگذاری شورای شهر تهران ارسال شده که باید انجام شود. در حال حاظر نیز نامگذاری معابر بخش غربی مسکن ویژه انجام شده و به محض نامگذاری شورا بخش شرقی انجام خواهد شد.

    تملک 5600متر از ملک کارخانه ایران خودرو توسط شهرداری برای اجرای پروژه های عمرانی

    شهردار منطقه21 با بیان اینکه طی سال های گذشته به دلیل رکود و بحث تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها درخواست جواز نداشته ایم، گفت: کارخانجات منطقه توسعه بنا نداشته اند و بالطبع از شهرداری نیز درخواست جواز نکرده اند. متاسفانه در سال های گذشته به دلیل رکود و بحث تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها، بسیاری از شرکت های بزرگ زیر سقف کاری فعالیت داشته اند که در این راستا شاهد کاهش نیروی کارگری نیز بوده ایم. طبیعی است که توسعه بنا نداشته و بالطبع از شهرداری نیز درخواست جواز نکرده اند، پس عوارضی نیز به شهرداری بدهکار نیستند.

    وی افزود: بسیاری از شرکت ها و کارخانه هایی که در بحث توسعه بنا بدهکار بودند، با برپایی جلسات مختلف عوارض شان را پرداخت کرده اند. با کارخانه ایران خودرو نیز در پروژه تعریض بلوار ایران خودرو برای اجرای 2 تقاطع مهم، استراتژیک و فرامنطقه ای ایران خودرو- فتح و همچنین شهید لشکری- ایران خودرو که نقش بسیار بارزی در تسهیل حمل و نقل و از بین بردن ترافیک در این محدوده داشته، تعاملات خوبی داشته ایم.

    شهردار منطقه 21 با بیان اینکه شرکت ایران خودرو همکاری بسیار خوبی برای اجرای این طرح با شهرداری منطقه داشته است، اظهار کرد: این کارخانه کمک شایان توجهی به ما برای تملک متراژ زیادی از زمین این کارخانه و به ویژه در تقاطع ایران خودرو- فتح داشته است. برای اجرای این پروژه 5600 متر از ملک کارخانه ایران خودرو را در بلوار ایران خودرو تملک کرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار