مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۱۵ تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران

عصر ساختمان- رییس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان تهران از افتتاح ۱۵ تصیفه خانه در ۱۵ شهرستان استان تهران تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

افتتاح ۱۵ تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، ترکی در حاشیه کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران در جمع خبرنگاران، گفت: آب شرب استان تهران و مسائل زیست محیطی این استان یکی از اولویت‌های مورد توجه بوده است. بر همین اساس کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران مواردی همچون آب شرب این استان و موضوع آلودگی هوا را مورد توجه قرار داده و در راستای حل موضوع آلودگی هوا، کارگروهی با این عنوان تشکیل شده که از حوزه‌های محیط زیست و اداره کل استاندارد برای استانداردسازی سوخت اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌اند.

    وی افزود: ایجاد تصفیه خانه در 15 شهرستان استان تهران که از سال 92 به طور جدی اقدامات آن آغاز شده است، حدود 5هزار و 400 میلیارد تومان تا به امروز هزینه شده است. در حال حاضر هر دو ماه یک بار یک تصفیه خانه در یکی از شهرستان‌های استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی ادامه داد: به متناسب موقعیت و نیازهای هر یک از شهرستان‌ها بهره‌برداری از 15 تصفیه خانه در شهرستان‌های استان تهران پیش‌بینی شده که امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 99 با استفاده از منابع مالی که به شکل بی‌اوتی و فاینانس تامین خواهد شد، ساخت این تصفیه خانه‌ها به اتمام برسد.

    ترکی با اشاره به اینکه در جلسه امروز کارگروه ارزیابی مسائل زیست محیطی استان تهران، احداث تصفیه‌خانه‌های رودهن، بومهن، فیروزکوه و دماوند مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: جانمایی اولیه به همراه مطالعات انجام شده و زمین مورد نظر برای احداث تصفیه خانه نیز در حال حاضر در این جلسه واگذار شد. هر تصفیه خانه حدود 60 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت که منابع اعتباری آن نیز پیش‌بینی شده است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران توجه به موضوع حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و قطارهای شهری را یکی دیگر از اولویت‌های استان تهران خواند و افزود: بخش حمل و نقل عمومی در سال آینده نیز از اولویت‌های استان تهران خواهد بود. بر همین اساس مطالعات اولیه خط تهران به پردیس انجام شده که منابع مالی آن نیز از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال بررسی است. همچنین در حوزه قطار شهری تهران ـ پاکدشت نیز امیدواریم بتوانیم با تامین منابع مالی آن، این پروژه از سال آینده آغاز شود. در حوزه تهران به اسلامشهر نیز 400 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و تا پایان سال 96 این پروژه نهایی خواهد شد.

    ترکی، از پیشرفت 55 درصدی قطار شهری تهران به ورامین خبر داد و افزود: منابع مالی این پروژه تامین شده است و امیدواریم تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

    وی در خصوص متروی تهران، فرودگاه امام و پرند نیز گفت: 150 میلیارد تومان از محل بودجه دولتی برای متروی فرودگاه امام خمینی (ره) و پرند به شهرداری داده شده است.

    ترکی در خصوص سفرهای بعدی ریاست جمهوری به شهرستان‌های استان تهران، گفت: پیش‌بینی دو سفر دیگر به شهرستان‌های حوزه جنوب شرق استان تهران انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار