مدیران خودروعصر اعتبار

دستگیری حفاران سابقه‌دار آثار تاریخی در ایلام

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان از شناسایی و دستگیری حفاران سابقه‌دار آثار تاریخی خبر داد.

دستگیری حفاران سابقه‌دار آثار تاریخی در ایلام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، سرهنگ احمدبیگی اعلام داشت:طی عملیاتی توسط مأموران یگان حفاظت و بخش انتظامی زرین‌آباد 3 نفر حفار غیرمجاز درحینِ کاوش آثار تاریخی دستگیر شدند و یک دستگاه فلزیاب به‌همراه ابزار و ادوات حفاری از ایشان کشف و خودروی آنان نیز توقیف شد.

    وی افزود: برابر ماده 562 قانون مجازات اسلامی، هر گونه عمل حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اشیای عتیقه و آثار تاریخی مطلقاً ممنوع است و مرتکب به 6 ماه تا 3 سال حبس و ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری به‌نفع بیت‌المال محکوم می‌شود و چنانچه حفاری در اماکن تاریخی ثبت‌ملی‌شده باشد، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

    بیگی در ادامه بیان کرد: «برابر تبصره 2 ماده‌واحده قانون، استفاده‌کنندگان از دستگاه فلزیاب برای حفاری غیرمجاز، به 1 تا 3 سال حبس و ضبط و مصادره  دستگاه محکوم خواهند شد.»

    سرهنگ بیگی میراث فرهنگی را پشتوانه حیات فرهنگی جامعه و از افتخارات ملی برشمرد و از اهتمام جدی دستگاه قضایی استان و همکاری مجموعه پرتلاش پلیس و همکاران یگان حفاظت برای تعقیب و برخورد با مجرمان حوزه میراث تاریخی قدردانی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی