مدیران خودروعصر اعتبار

برگزاری جلسه‌ کمیته‌ فنی میراث‌فرهنگی خوزستان با موضوع کوشک نورآباد

عصر ساختمان- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از تشکیل جلسه‌ کمیته‌ فنی با موضوع کوشک نورآباد ایذه خبر داد.

برگزاری جلسه‌ کمیته‌ فنی میراث‌فرهنگی خوزستان با موضوع کوشک نورآباد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان،  مرجان شوشتری معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، اظهار کرد: با وجود بازدیدهای صورت‌گرفته از این بنا روزهای اخیر و جلسات تشکیل‌شده، اعضای کمیته‌ فنی بار دیگر از عمارت بازدید کردند و تشکیل‌جلسه دادند.

    معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان افزود: کمیته‌ فنی این اداره متشکل از اینجانب و مسئول دفتر فنی و سه تن از اعضای شورای فنی و مدیر پایگاه آیاپیر، در محل حضور یافت و تصمیمات مهمی اتخاذ کرد.

    وی با اشاره به اینکه عامل اصلی آسیب این بنا نفوذ رطوبت از بام بوده که به سقف و دیوارها وارد شده و سبب صدمه دیدن یکی از اتاق‌های کوشک شده، اظهار کرد: کمیته‌ فنی شرح اقدامات اجرایی لازم را برای مرمت اضطراری مشخص کرده و اکنون تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه برنامه‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته به‌خوبی پیش برود.

    به گزارش سازمان میراث فرهنگی،شوشتری در مورد نتایجی که از این بازدید و جلسه‌‌ شش‌ساعته حاصل شده گفت:ترمیم و اجرای عایق بام با مصالح سنتی و اصلاح ناودان‌ها، اجرای دیوار و تاق فروریخته‌ اتاق، شمع‌بندی و زیربندی تمام فضاهای درمعرض‌خطر، تزریق و دوغاب‌ریزی تمام شکاف‌ها و ترک‌های به‌وجود‌آمده، جمع‌آوری درها و پنجره‌ها به‌منظور تعمیر و اصلاح آن‌ها و نصب شاهد گچی برای بررسی رفتار سازه‌ای عمارت تصمیمات و مصوبات این جلسه بوده‌ است.

    شوشتری همچنین افزود:پیشنهادهای دیگری نیز ارائه شدند که ازجمله موارد مهم آن‌ها می‌توان به پیشنهاد کمیته‌ فنی به پایگاه مبنی بر تعیین عرصه و حریم کوشک در اسرع وقت اشاره کرد.

    اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان از روز پنج‌شنبه 5 اسفند عملیات مرمتی خود را در بنای قاجاری کوشک نورآباد ایذه، که در سال 1378 در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده، آغاز کرده و درحال پیگیریِ ادامه‌ مراحل مرمت بنا تا پایان عملیات است.‎

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار