مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن همچنان بی‌رونق؛

سال آینده اقتصاد شکوفا می‌شود؟

عصر ساختمان- بازار مسکن همچنان بی‌رمق است؛ خبرها از درون اتحادیه مشاوران املاک نیز چنین موضوعی را تایید می‌کند.

سال آینده اقتصاد شکوفا می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرآنلاین، رییس اتحادیه مشاوران املاک در تازه‌ترین اظهارنظر خود، از کاهش 40درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده است. بنا به آماری که ارائه شده، در بهمن ماه سال‌جاری در پایتخت حدود 17 هزار و 467 قرارداد خرید و فروش و 16 هزار و 761 قرارداد اجاره به ثبت رسید؛ این درحالی است که در دی ماه سال امسال، 19 هزار و 271 قرارداد خرید و 16 هزار و 216 قرارداد اجاره به امضا رسیده است.

    در چنین شرایطی، اما برخی کارشناسان پیش از این پیش‌بینی می‌کردند که در نیمه دوم امسال به تدریج بازار مسکن از رکود خارج شود و سال آینده نیز شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم. در مقابل، گروهی نیز عنوان می‌کردند که انتخابات سال 96 به رکود بازار مسکن می‌افزاید.

    با این وجود، اغلب کارشناسان بر رونق بازار مسکن در سال‌های 96 و 97 تاکید دارند. به گفته فردین یزدانی، مدیر علمی طرح جامع مسکن، در نیمه اول سال آینده شاهد رونق بازار خواهیم بود. حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران مسکن نیز گفته است: پیش‌بینی می‌شود که سال 95، پایان رکود بخش مسکن باشد و در سال 96 و پس از برگزاری انتخابات، شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

    در این میان، برخی به منظور تحریک بازار، اقدام به اظهارنظر می‌کنند. مصطفی‌قلی خسروی، کارشناس بازار مسکن و رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرده است: از اواخر اسفند امسال تا 15 فروردین ماه سال آینده معاملات مسکن قابل توجه نیست و به کمترین میزان خود می رسد، بنابراین به طور قطع تا پایان فروردین ماه سال 96 قیمت مسکن تغییری نخواهد کرد، اما ممکن است پس از آن بازار مسکن تحت‌تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد.

    به این ترتیب بنا به گفته وی، بهترین زمان خرید مسکن از اسفندماه امسال تا پایان فروردین ماه سال آینده است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده بازار مسکن با افزایش قیمت‌ها همراه باشد و نرخ تورم مسکن بالاتر از نرخ تورم عمومی حرکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو