مدیران خودروعصر اعتبار

۴ دلیل که چرا صاحب خانه نمی‌شویم

عصر ساختمان- صاحب خانه شدن از دیرباز برای همه یک رویای شیرین بوده است؛ اما اگر شما آمادگی صاحب خانه شدن را نداشته باشید، این رویا به راحتی می‌تواند به یک کابوس بدل شود.

۴ دلیل که چرا صاحب خانه نمی‌شویم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از بازده، درحالیکه نرخ بهره بانکی در امریکا در پایین‌ترین سطح تاریخ خود قرار دارد، و بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان نیز نرخ‌های بهره خود را پایین نگاه ‌داشته یا در شرف کاهش آن هستند، شاید بسیاری فکر کنند که اکنون بهترین زمان برای خانه‌دار شدن و دریافت وام مسکن است. اما نکته مهم این است که خانه‌دار شدن برای همه مناسب نیست.
    در این گزارش به‌نقل از اینوستوپیدیا، هزینه‌های خانه دار شدن، از هزینه‌های تعمیر و نگهداری گرفته تا بیمه و … را برمی‌شماریم و در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید آیا باز هم خرید خانه برای شما مقرون به صرفه است یا خیر؟

    تبدیل شدن به یک مقروض خانه‌دار

    افراد خانه ‌اولی، یعنی آنهایی که برای نخستین ‌بار می‌خواهند صاحب خانه شوند، خود را وارد فرآیندهایی می‌کنند که قبل از ورود به آن، درباره پیامدهایش اصلا فکر نکرده‌اند که آیا از عهده این هزینه‌ها برمی‌آیند یا خیر؟ آنها اقدام به دریافت وام‌های سنگین مسکن می‌کنند و بخش اعظم درآمد خود را به پرداخت اقساط این وام‌ها اختصاص می‌دهند. اگر خرید خانه مورد علاقه‌تان قرار است به قیمت هزینه‌کردن بخش وسیعی از درآمدتان برای بازپرداخت اقساط وام تمام شود، شاید اکنون زمان مناسبی برای خرید خانه نباشد. با تمام این اوصاف، هزینه‌های دیگری نیز در راه خواهند بود چرا که باید مقداری پول هم برای برخی هزینه‌های اضطراری کنار بگذارید.
    از دست دادن ثبات شغلی

    بدترین اتفاقی که برای یک خریدار خانه رخ می‌دهد، از دست دادن شغل و عدم توانایی در پرداخت اقساط ماهانه وام مسکن است. اگر نتوانید اقساط وام مسکن خود را بپردازید، بانک وام دهنده، خانه شما را توقیف می‌کند. درنتیجه شما همه چیز خود را از دست خواهید داد و آواره خیابان‌ها می‌شوید. اگر از وضعیت شغلی خود اطمینان کافی ندارید، بهتر است تا زمانی‌که به ثبات کاری نرسیده‌اید، خرید خانه را به تعویق اندازید.
    نگهداری خانه کار شما نیست

    نگهداری از خانه، مسئولیت‌های بسیاری به‌دنبال دارد. این مسئولیت‌ها فراتر از پرداخت اقساط ماهانه یا هزینه‌های بیمه حوادث و آتش‌سوزی است. شما علاوه‌بر این هزینه‌ها، باید مراقب محوطه فضای سبز خانه، باغچه‌ها، برف‌روبی حیاط و پیاده‌رو در زمستان و همچنین یادگیری چگونگی برخی تعمیرات یا استفاده از یک تعمیرکار مجرب برای برخی خرابی‌ها باشید. البته برخی افراد از انجام این مسئولیت‌ها لذت می‌برند اما برخی دیگر هستند که این‌کارها را مدام عقب می‌اندازند. اگر شما هم جزو دسته دوم هستید، بهتر است بجای خرید خانه‌ اجاره‌نشین باشید و این وظایف را برعهده صاحبخانه بگذارید.
    ازبین رفتن پس‌انداز اضطراری پس از خرید خانه‌

    غیرمنتظره‌ترین اتفاقی که برای هرکسی ممکن است بیفتد، اتفاقات اورژانسی برای اعضای خانواده، نظیر مشکلات درمانی، هزینه‌های خرابی خودرو، هزینه‌های ناشی از بیماری‌های بلندمدت و… است. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند که به‌اندازه حداقل دو سال حقوق خود پس‌انداز اضطراری داشته باشید. خانه‌دار شدن، می‌تواند یک اتفاق کاملا اضطراری باشد. مثلا ممکن است یک لوله آب بترکد و کل زندگی شما را آب ببرد یا موتورخانه‌ شوفاژ در زمستان کلا از کار بیفتد یا شاید هم تا پیش از نخستین بارش زمستانی نیاز به قیرگونی بام خانه‌ داشته باشید. بنابراین، هزینه‌های اضطراری و پیش‌بینی نشده تعمیر و نگهداری خانه‌ را نباید نادیده گرفت. درصورت انجام ندادن این تعمیرات، از ارزش خانه‌ شما هم خواهد افتاد. درصورتیکه می‌توانید چنین هزینه‌هایی را تامین کنید خانه‌دار شدن شما هیچ منعی ندارد درغیر این صورت اصلا آماده خانه‌دار شدن نیستید.

    حرف آخر

    خیلی‌ها با خود فکر می‌کنند که صاحب خانه شدن منتهی‌الآمال است اما باید درنظر داشت که خرید خانه‌ همیشه پاسخ این رویا نیست. درنهایت، اگر آمادگی مالی تحقق بخشیدن به این رویا را نداشته باشید، همه این رویاها نقش برآب خواهد شد. شاید اجاره خانه‌ در نگاه اول اقدامی بیهوده به نظر برسد زیرا هیچ سرمایه‌ای را برای شما ایجاد نمی‌کند، اما اجاره‌نشینی تا زمانی خوش‌نشینی است که بتواند شما را از ارتکاب اشتباهات پر هزینه باز دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو