مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی :

مسکن مهر کمتر از ۵ درصد جمعیت بدمسکن کشور را جذب کرد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی جمعیت بدمسکن در بخش های حاشیه ای و بافت فرسوده کشور را ۱۹ میلیون نفر اعلام کرد که حتی پنج درصد آنان (کمتر از ۹۵۰ هزار نفر) به مسکن مهر منتقل نشده اند.

مسکن مهر کمتر از ۵ درصد جمعیت بدمسکن کشور را جذب کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از آریا ، «عباس آخوندی» مساله امروز ایران را بدمسکنی، حاشیه‌نشینی و کیفیت نازل زندگی عنوان کرد و افزود: از 19 میلیون نفر بدمسکن حتی پنج درصد آنها نیز به مسکن مهر منتقل نشده‌اند؛ یعنی آنهایی که در بافت فرسوده بوده‌اند همچنان در همانجا و افرادی که ساکن بافت‌های حاشیه‌ای شهرها بوده اند، همچنان در همان بافت زندگی می‌کنند.
    وی گفت: قصد ندارم راجع به مسکن مهر صحبت کنم، فقط می‌خواهم این توجه را بدهم که این تصور که یکبار دیگر چنین طرح هایی در ایران آغاز می شود غیرممکن است و چنین طرح هایی آغاز نمی شود.
    دولت یازدهم از سال 1392 تا پایان بهمن ماه امسال 800 هزار و سه واحد مسکن مهر را تکمیل و افتتاح کرد و 838 هزار و 574 واحد را به متقاضیان تحویل داد.
    به گفته آخوندی، در حاشیه شهر تهران بیش از پنج میلیون نفر زندگی می‌کنند. 40 درصد جمعیت مشهد و نیمی جمعیت بندرعباس نیز حاشیه‌نشین به شمار می روند.
    وی ادامه داد: از سوی دیگر در سال های 1385 تا 1390 شمار خانه‌های خالی از 630 هزار دستگاه به یک میلیون و 650 هزار دستگاه افزایش پیدا کرد.
    آخوندی تاکید کرد کمتر مهندسی در کشور با بدمسکن‌ها زندگی کرده و سعی دارد مساله آنها را حل کند و افزود: معمولا همه علاقه مندند دولت یکسری طرح های بزرگ تعریف کند و مهندسان به کار گرفته شوند که با توجه به شرایط اقتصادی دنیا و ایران اساسا چنین اتفاقی در آینده کشور رخ نمی دهد.
    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درک من این است که مدتی است ما مهندسان کمتر مساله حل می‌کنیم و این عادت کردن به استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری بیشتر ما را به تحصیل‌داران بانک شبیه کرده است که یکسری کار تکراری می‌کنند.
    وی افزود: بودجه دولت در سال 1396، سه بیلیارد و 200 هزار میلیارد ریال (320 هزار میلیاردتومان) است و کل رقمی که در بودجه برای فعالیت‌های عمرانی پیش‌بینی شده، 600 هزار میلیارد ریال است که 50 درصد آن نیز به طور معمول تخصیص داده نمی‌شود.
    وی تصریح کرد: باید بپذیریم این رقم‌ها برای توسعه ایران رقم‌های اندکی است و بنابراین باید کاهش نقش دولت در تزریق پول در جامعه را بپذیریم.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: یقین کنید نقش دولت در آینده هر روز از نظر تزریق پول در جامعه کاهش می‌یابد و پمپاژ پول از سوی دولت در جامعه، از اساس امکانپذیر نیست.
    بررسی آمارهای وزارت راه و شهرسازی نشان می دهد از زمان آغاز طرح مسکن مهر در کشور تا پایان بهمن ماه امسال یک میلیون و 810 هزار و 204 واحد تکمیل و افتتاح شد که سهم دولت یازدهم 44 درصد است.
    همچنین تاکنون یک میلیون و 528 هزار و 492 واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شد که 838 هزار و 574 واحد آن با سهم 55 درصد به دولت تدبیر و امید مربوط می شود.
    تا پایان بهمن ماه برای یک میلیون و 134 هزار و 646 واحد مسکن مهر سند صادر شده است که 54 درصد آن (610 هزار و 193 واحد) در دولت یازدهم ثبت شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی