مدیران خودروعصر اعتبار

پرند در حال تبدیل شدن به محل زندگی

عصر ساختمان- تا کنون ۷۰ هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده و ۱۷ هزار واحد باقی مانده که اگر زیرساخت‌ها، انشعابات و مترو تکمیل شود این شهر می تواند قابلیت سکونت به خود بگیرد.

پرند در حال تبدیل شدن به محل زندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، در شهر جدید پرند تا کنون 70 هزارواحد مسکن مهر افتتاح شده و 17 هزار واحد باقی مانده که مدیرعامل شهرهای جدید امیدوار است تا پایان کار دولت یازدهم، عمده واحدهای باقی مانده تحویل داده شود.

    متقاضیان مسکن مهر پرند با افتتاح 4120  واحد در دهه فجر امسال، تا حدودی به افتتاح نهایی و تحویل 17هزار واحد باقی مانده امیدوار شدند اما هنوز با وجود افتتاح مراکز خدماتی و رفاهی از جمله بازار موقت و سه مرکز بهداشت، مشکلات زیرساخت‌ها و روبناها وجود دارد.

    مترو نیز هنوز به پرند نرسیده و گفته می شود برای رسیدن مترو به شهر جدید پرند 400 میلیارد تومان نیاز است. طبق وعده ها قرار است فاز اول احداث این خط تا فرودگاه امام خمینی(ره) امسال به بهره برداری برسد و مابقی روند ایجاد این خط به تامین اعتبار از سوی دولت مرتبط شده است.

    سختی های رفت و آمد از یک سو و نبود امکانات خدماتی، رفاهی، درمانی، بهداشتی و غیره شهر جدید پرند را تبدیل به سکونتگاهی شبیه خوابگاه تبدیل کرده که اقبال برای زندگی در این شهر پایین است وحتی 7000 مسکن مهر پرند متقاضی ندارد.

    از سوی دیگر افق جمعیتی پرند 10 برابر ظرفیت آبی این شهراست؛ زیرا از ابتدا قرار بود پرند برای 85 هزار نفر ساخته شود که به مرور تبدیل به یک شهر 850 هزار نفری شد.

    با این وجود دولت طی ماههای اخیر تلاشهایی را برای سر و سامان دادن به وضعیت پرند و تکمیل واحدهای مسکن مهر انجام داده است.

    محسن نریمان ـ مدیرعامل شهرهای جدید ـ در جریان افتتاح 4120 واحد مسکونی مهر در پرند با بیان این‌که دولت تدبیر و امید سه برابر دولت گذشته در حوزه مسکن مهر فعالیت داشته است گفت: با وجود تنگناهای مالی و مشکلات زیرساختی، از 70 هزار واحد مسکونی مهر که تاکنون درشهر جدید پرند افتتاح شده است، 53 هزار واحد در دولت یازدهم و 17 هزار واحد در دولت قبل بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو