مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه املاک خبرداد:

۲۶روز تا پایان رکود بازار مسکن

عصر ساختمان- رییس اتحادیه املاک تهران معتقد است: با پایان یافتن سال ۹۵ بازار مسکن از رکود خارج و به دوره پیش رونقی وارد خواهد شد.

۲۶روز تا پایان رکود بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، حسام عقبایی با اشاره به اینکه بازار مسکن از زمان شروع فصل زمستان با سیر صعودی معاملات مواجه بوده است، در خصوص آخرین وضعیت این بازار  گفت: در طول ماه گذشته 17 هزار و 467 قرارداد مسکن در بخش خرید و فروش به ثبت رسید و در بخش اجاره مسکن هم 16 هزار و 761 قرار داد منعقد شده است که با بررسی این ارقام پیشرفت در بازار مسکن در شهر تهران کاملا مشهود است.

    وی افزود: در روز اول اسفند هم از طریق سامانه جامع ثبت قراردادهای اتحادیه املاک در شهر تهران در بخش خرید و فروش 508 قرارداد ثبت شد و در بخش اجاره مسکن 630 قرارداد اجاره به ثبت رسید.

    عقبایی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم که روند صعودی قراردادهای مسکن تا اواسط اسفند ماه ادامه داشته باشد، اظهار داشت: بازار مسکن تا پایان اسفند از رکود خارج خواهد شد و سیر صعودی معاملات تهران به شهرهای دیگر هم انتقال خواهد یافت.

    رییس اتحادیه مشاورین املاک تهران ادامه داد: با ادامه یافتن روند رو به رشد معاملات بازار مسکن به زودی کسانی که منتظر تحرک در بازار مسکن بودند هم وارد معامله های مدنظر خواهند شد. وقوع این حالت در سال 96 بازار مسکن را از خواب بیدار خواهد کرد و به نظر می رسد اوج افزایش معاملات بعد از برگزاری انتخابات مسکن سال آینده باشد.

    وی در بخش دیگری از صحبت خود خاطرنشان کرد: با توجه به فرارسیدن زمان سر رسید تسهیلات بانکی بسیاری از سپرده ها نزد بانک ها جهت دریافت تسهیلات مسکن، سال آینده معاملات خرید خانه با وام هم افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی