مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده در شهر تهران بسیار زیاد است;

تهران با زلزله‌ی بالای ۶ ریشتر نابود می‌شود

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هم اکنون در شهر تهران بافت فرسوده بسیار زیاد است و این امر می‌تواند بسیار خطر آفرین باشد.

تهران با زلزله‌ی بالای ۶ ریشتر نابود می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دومین همایش ملی آتش نشانی و ایمنی شهری که امروز (چهارشنبه) در مرکز پژوهش‌های شرکت ملی نفت برگزار شد، با بیان اینکه بحث آتش نشانی و ایمنی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: موضوع ایمنی و امداد در شهرهای پرجمعیت و بزرگ دارای اهمیت ویژه‌ای است.

    وی با بیان اینکه مسأله اطفای حریق در یک شهر و روستای کوچک به آسانی مهار می‌شود، افزود: این امر به این دلیل است که دسترسی به محل حادثه در یک شهر و روستای کوچک به راحتی امکان پذیر می‌شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهرهای بزرگ دسترسی به نقاط حادثه خیز و خطرآفرین بسیار دشوار است، تاکید کرد: بدون شک در هم پیچیدگی ساختمان‌ها و تراکم آن‌ها سبب می‌شود که کار امدادی برای نیروهای آتش نشانی با سختی زیادی همراه باشد.

    چمران با تاکید بر اینکه در شهر تهران بافت فرسوده بسیار زیاد است، گفت: اگر آتش سوزی در این بافت ها صورت گیرد، عملیات مهار آتش برای نیروهای آتش نشانی بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

    وی با اشاره به اینکه شهر تهران هرگز بر مبنای اصول شهرسازی و معماری ساخته نشده است، افزود: این امر سبب ایجاد بافتی نامتراکم و غیر قابل دسترس در شهر شده است.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهر تهران با یک زلزله 6 ریشتری و بیشتر به صورت کامل نابود می شود، گفت: در زمان وقوع این اتفاق مشخص نیست که وضعیت در شهر تهران چگونه خواهد بود.

    چمران با بیان اینکه معابر باریک و تنگ و همچنین ساختمان هایی که در نزدیکی یکدیگر ساخته شده اند، فاجعه غم انگیزی را در شهر تهران رقم می‌زنند، تصریح ‌کرد: این ساختمان ها اگر با گسل های تهران همراه شوند، بدترین فاجعه را برای شهر تهران رقم خواهد زد.

    وی با بیان اینکه امروزه به دنبال لوکس گرایی در سازمان آتش نشانی نیستیم، یادآور شد: تلاش می کنیم که با بهره گیری از وسایل کارآمدتر، نیروهای آتش نشانی بتوانند در حوادث حضور پیدا کنند.

    رئیس شورای اسلامی شهر تهران به حادثه غم انگیز پلاسکو و شهادت 16 تن از آتش نشانان اشاره کرد و افزود: اگر در ساختمان پلاسکو از ساختمان های کاذب و غیرایمن استفاده نشده بود و همچنین سیستم‌های انبارداری و نگهداری از اجناس و پوشاک کارآمدتر بود، چنین اتفاقی در شهر رخ نمی داد.

    در حال تکمیل...

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو