مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی در نشست وزیران حمل و نقل اروپا تاکید کرد؛

نقش تعیین‌کننده ایران در تکمیل زیربناهای حمل ونقل منطقه غرب آسیا

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی بر نقش تعیین‌کننده ایران در تکمیل زیربناهای حمل ونقل در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

نقش تعیین‌کننده ایران در تکمیل زیربناهای حمل ونقل منطقه غرب آسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی،  اجلاس وزرای حمل ونقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس کمیته حمل ونقل زمینی (Inland Transpor TC)  به مدت دو روز در ژنو سوئیس درحال برگزاری است.

    عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با همراهی هیئتی متشکل از مهرداد تقی‌زاده بهجتی، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حمید بنایی،عضو کمیسیون عمران مجلس و هم چنین تیمور بشیرگنبدی؛ مدیرکل دفتر توسعه امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی در این اجلاس حضور دارند.

    عباس آخوندی به عنوان یکی از سخنرانان این رویداد مهم سخنرانی خود را به برنامه‌های راهبردی حمل و نقل در جمهوری اسلامی ایران و رویکرد همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه در شرایط پسابرجام اختصاص داد.

    وی با تاکید بر نقش جمهوری اسلامی ایران در تکمیل زیربناهای حمل ونقل در منطقه غرب آسیا گفت: موقعیت ویژه جغرافیایی ایران که تسهیل کننده حمل ونقل و ترانزیت منطقه‌ای است قابل توجه است.

    آخوندی هم چنین به نقش جمهوری اسلامی در الحاق به کنوانسیون و موافقنامه‌های بین‌المللی حوزه حمل ونقل تاکید کردند.

    علاوه بر هیئت وزارت راه و شهرسازی، هیئتی از گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز به ریاست مسعود کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل گمرک ایران در این روادید شرکت کردند.


    دیدار مشترک آخوندی با کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا

    عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی روز سه‌شنبه و در حاشیه اجلاس وزرای حمل ونقل کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا با ویولتا بولک کمیسرحمل و نقل اتحادیه اروپا، ملاقات و در مورد پیگیری مباحث قبلی بویژه تغییر ساختار در وزارت راه و شهرسازی مذاکره کرد.

    آخوندی در دیدار مشترک خود با خانم ویولتا بولک بر استفاده از سیستم‌های جدید حمل ونقل و مدیریت حمل ونقل در ایران، تأسیس معاونت حمل ونقل، روابط خوب با ایران پس از برجام به ویژه در حمل ونقل ریلی تاکید کرد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان‌ اینکه ما می‌خواهیم بدانیم چگونه این همکاری‌های افقی را تنظیم کنیم، گفت: به ویژه درحوزه حمل ونقل با دستور کار 2020، رسیدن به رقم صفر در آمار تلفات جاده‌ای که در دستور کار سال 2050 است و هم چنین دیجیتالی‌کردن حمل ونقل، حمل ونقل ترکیبی و تمرکز بر تکمیل حلقه‌های مفقوده حمل ونقل اهم این موضوعات است.

    آخوندی با اعلام اینکه ما آمادگی اشتراک‌گذاری افکار و ایده‌هایمان را داریم، گفت: نوسازی و بازسازی ناوگان در حوزه حمل ونقل اهمیت خیلی زیادی دارد. درحال حاضر درحال نوسازی ناوگان حمل ونقل ریلی هستیم به گونه‌ای که ایمنی حمل ونقل بالا برود و با محیط زیست هم سازگاری بیشتری داشته باشد و نیز از نظر کارایی بهتر باشد.

    کمیسر حمل ونقل اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با اعلام اینکه برای ارتقای همکاری‌ها چارچوب همکاری‌های اتحادیه اروپا با ایران اهمیت‌دارد، گفت: با خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، مذاکراتی با محوریت حوزه حمل و نقل داشتیم و بر اساس این مذاکرات نشست اقتصادی با ایران در دستور کار قرار گرفت تا در بروکسل نشست مشترک برگزار شود و از وزیرحمل و نقل ایران (شما) دعوت می‌کنیم که به بروکسل بیایید.

    وی ادامه داد: این گام اول است و اینکه چگونه ایران می‌خواهد در مزیت جدید همکاری‌ها را مشترکا تنظیم کنیم. موضوعات مهمی را برای مذاکره در اروپا داریم و باعث خوشوقتی ماست که بتوانیم حوزه گسترده همکاری‌های حمل ونقل را پیگیری کنیم.

    بولک هم چنین، گفت: قبل از تابستان ما برنامه کابینه وزرای اتحادیه اروپایی را تنظیم می‌کنیم، بدین‌ترتیب در ماه می یا ماه آوریل زمان مناسبی برای مذاکرات مشترک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار