مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مطرح کرد;

معاملات مسکن تهران در دی و بهمن ماه رونق گرفت

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی از رأی اعتماد مجدد مجلس در طرح‌هایی که برای بخش مسکن وعده داده شده بود نهایت استفاده را ببرد، گفت: توقع ما این است که با رأی اعتماد مجدد مجلس به آخوندی او برای اجرایی شدن طر‌ح‌های که در حوزه مسکن وعده داده بود نهایت استفاده را ببرد.

معاملات مسکن تهران در دی و بهمن ماه رونق گرفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، حسام عقبایی  با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی را وزیری متخصص در حوزه مسکن می‌داند،گفت: اگر چه آخوندی وزیری متخصص در حوزه مسکن است اما کارایی و توقعی که از او در وزارت راه و شهرسازی برای اجرایی شدن طرح‌های جدید در روز دریافت رای اعتماد از مجلس در سال 92 به خصوص در بخش مسکن می‌رفت، محقق نشد.

    وی افزود: توقع ما این است که وزیر راه و شهرسازی از اعتماد مجدد نمایندگان مجلس و فرصت دوباره او حداکثر استفاده را ببرد و طرح‌هایی که در روز دریافت رای اعتماد درباره مسکن اجتماعی، مسکن استیجاری، تحریک تقاضا و کمک به انبوه‌سازان و اتمام مسکن مهر داده بود عزم جدی داشته باشد.

    بر اساس این گزارش آخوندی روز گذشته با 176 رای منفی به استیضاح مجددا از سوی نمایندگان مجلس رای اعتماد گرفت و وزیر راه و شهرسازی باقی ماند.

    *رشد معاملات در تهران و کاهش در کشور

    عقبایی در خصوص اینکه وضعیت خرید و فروش مسکن در دی ماه و بهمن در شهر تهران به چه شکل بوده است، گفت: در دی ماه و بهمن ماه سال جاری شاهد افزایش معاملات مسکن در تهران بودیم اما وضعیت در کشور اینگونه نبود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: پیش‌بینی می‌شود رشد میزان معاملات در تهران به سایر شهرها نیز تسری پیدا کند چرا که معمولا وقتی معاملات مسکن در پایتخت رونق پیدا می‌کند بازار مسکن کشور نیز متاثر از این وضعیت رونق می‌گیرد.

    وی اظهار امیدواری کرد که سال 95 سال پایان رکود مسکن باشد و سال 96 بخش مسکن وارد رونق شود.

    به گفته وی، در بهمن (تا 24 بهمن) در شهر تهران میزان معاملات مسکن به 14 هزار و 281 قرارداد خرید و فروش و 13 هزار و 428 قرارداد اجاره منجر شده که نسبت به ماه گذشته و سال گذشته رشد داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی