مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده مسکونی در کشور

عصر ساختمان- رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: هم اکنون ۷۰ هزار هکتار بافت مسکونی فرسوده در کشور و ۱۱ میلیون نفر جمعیت حاشیه نشین در کشور وجود دارد.

وجود ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده مسکونی در کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، یکشنبه شب در نخستین همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی در مشهد، این کلانشهر را دارای بیشترین بافت فرسوده و حاشیه نشین در کشور دانست.
    وی افزود: بر اساس طرح جامع مسکن که از سال 94 اجرایی شده سالانه باید 2 میلیون مسکن در جامعه ساخته شود و در کنار اینها هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر ازدواج می کنند و نیاز به مسکن دارند.
    وی با بیان اینکه هم اکنون ساخت و ساز در کشور با رشد منفی روبه رو است، اظهار کرد: البته با مشکلات زیاد و پروژه های نیمه تمام زیادی که از دولت قبل به ارث رسیده، این وضعیت طبیعی است.
    رئیس کانون انبوه سازان مسکن و ساختمان گفت: بخش ساختمان می تواند تاثیر زیادی در رونق دیگر مشاغل داشته باشد و مشخص است که با بازپرداخت سودهای 18 درصدی یا مالیات و جرائم دیرکرد نمی تواند سرپا بماند.
    برزگر افزود: بازپرداخت تسهیلات بانکها باید 20 ساله یا 30 ساله و با نرخ حداکثر 12 درصد باشد تا انبوه ساز بتواند مسکن با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد.
    رئیس انجمن صنفی انبوه سازان مسکن و ساختمان خراسان رضوی نیز گفت: باید مشکلات بر سر راه رونق ساخت و ساز شناسایی شود تا راه حل های مناسب برای رفع این موانع پیدا شود.
    محمود پژوم اظهار کرد: 35 درصد اقتصاد کشور در بخش ساختمان متمرکز است اما با ماجرایی که برای شرکت پدیده به وجود آمد برخی مسئولان کارهایی فراتر از احتیاط انجام می دهند و این رفتار آنها باعث قفل شدن ساخت و ساز شده است.
    وی ادامه داد: مدیران شهری باید تا وقتی زیرساختهای اساسی در طرحها آماده نیست سرمایه گذار را درگیر طرح ها نکنند زیرا با این روش سرمایه ای که می تواند در جایی دیگر موثر واقع شود به دلیل مهیا نبودن زیرساختها در یک پروژه بدون استفاده می ماند.
    نخستین همایش ساخت و ساز و رونق اقتصادی با هدف بررسی رونق اقتصادی در بخش مسکن و ساختمان و تاثیر آن بر توسعه پایدار شهر، تا دوم اسفندماه در مشهد ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو