مدیران خودروعصر اعتبار

بارش های اخیر به برخی آثار تاریخی و گردشگری کرمان خسارت وارد کرد

عصر ساختمان- مدیر امور فرهنگی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بارندگی روزهای اخیر سبب آبگرفتگی و وارد شدن خسارت کلی و جزئی به برخی آثار تاریخی، باستانی و گردشگری استان کرمان شده است.

بارش های اخیر به برخی آثار تاریخی و گردشگری کرمان خسارت وارد کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد مهدی افضلی افزود: بیشترین خسارت ها در شهرستان های سیرجان، جیرفت، بافت و کرمان گزارش شده است.
    وی بیان کرد: بارندگی های اخیر باعث شسته شدن اندود و کاهگل های مناطق باستانی کنار صندل و شهر باستانی دقیانوس در جیرفت شده است.
    وی با اشاره به اینکه موزه باستان شناسی جیرفت در حاشیه هلیل رود قرار دارد تصریح کرد: بارش های اخیر و افزایش سطح آب به دلیل باز شدن دریچه های سد جیرفت هیچ خطری برای این موزه ندارد.
    مدیر امور فرهنگی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: خوشبختانه این بارش ها خسارتی به پیکره باستانی نیم تنه تپه باستانی کنار صندل وارد نکرده است.
    وی اظهار کرد: بارش های اخیر سبب ایجاد خسارات متعددی به کاروانسرای پاریز، کاروانسرای هماشهر و یخدان های دو قلوی سیرجان شده و قسمت هایی از سقف بازار سیرجان نیز ترک خورده است.
    وی گفت: همچنین بارش ها به یخدان و دیوار قلعه بیاض، سقف و دیواره های عمارت باغ دولاب امین شهر و سقف کاورانسرا و کارخانه پنبه روستای شریف آباد در شهرستان انار خساراتی وارد کرده است.
    افضلی با بیان اینکه بر اثر بارش ها بخشی از خانه های شمالی ارگ راین آسیب دیده است تصریح کرد: در شهرستان زرند نیز بام اندود و کاهگل بسیاری از خانه های تاریخی و اماکن گردشگری شسته و سبب سسست شدن پی ها و دیواره ها در بخشی از آثار تاریخ این شهرستان شده است.
    وی افزود: در شهرستان رابر نیز خساراتی به آثار تاریخی وارد شده است که کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی میزان این خسارات هستند.
    افضلی گفت: برآورد خسارت کلی به آثار تاریخی و گردشگری استان پس از فرو کش کردن بارندگی ها و سیلاب در روزهای آینده توسط کارشناسان میراث فرهنگی اعلام خواهد شد.
    وی تاکید کرد: با توجه به بارش های روز های اخیر و احتمال ادامه در روزهای آینده گردشگران از تردد و اسکان در محل هایی که احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد، خودداری کنند.
    استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، حدود 700 اثر ثبت ملی و هفت هزار اثر تاریخی و گردشگری، دارای محوطه ها و بناهای متعدد باستانی و تاریخی ارزشمندی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو