مدیران خودروعصر اعتبار

۳ دستورالعمل جدید برای کسبه پلاسکو

عصر ساختمان- رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به تدوین ۳ دستور العمل جدید برای کسبه پلاسکو گفت: نزدیک به ۴۰ درصد از بنگاههای تجاری، ناایمن هستند.

۳ دستورالعمل جدید برای کسبه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، علی فاضلی در مراسم آغاز فعالیت مجدد واحدهای صنفی پلاسکو در مجتمع نور اظهار داشت: ما قدردان شما اصناف هستیم و خود را در این مصیبت شریک دانسته و از صبر و متانت شما تقدیر می کنیم.

    وی با بیان اینکه کسبه بدانند امکان ندارد یک روز از اخبار شما بی خبر باشم، گفت: برخی از اشکالات را هم می دانم و سعی ما این است که این اشکالات را برطرف کنیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اقداماتی که در راستای بهبود فضای کسب و کار کسبه پلاسکو انجام شده است، افزود: از زمان صدور پروانه ساخت، به مدت 2 سال پلاسکو ساخته خواهد شد. همچنین در ساختمان جدید، همه کسبه محق بوده و به حقوق خود می رسند.

    فاضلی با بیان اینکه تا زمانی که ساختمان پلاسکو جدید ساخته شود، تمامی کسبه می توانند در مجتمع نور بمانند، گفت: بنابراین کسبه نسبت به این موضوع نگرانی نداشته باشند.

    وی در خصوص مشکلاتی که برای جانمایی کسبه در مجتمع نور تهران بوجود آمده است، گفت: ممکن است اشکالاتی در اینجا وجود داشته باشد؛ بنابراین تقاضا می کنم که اتحادیه ها تلاش کنند این مجموعه پررونق تر شود.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه از این لحظه، اتحادیه ها می توانند برای استفاده از تسهیلات، کسبه را راهنمایی کنند، اظهار داشت: ما باید از حادثه پلاسکو به عنوان یک فرصت استفاده کنیم؛ زیرا بنگاههای تجاری ما مشکلات زیادی دارند و بنا بر آمار، نزدیک به 40 درصد از بنگاههای تجاری ناایمن هستند.

    فاضلی افزود: به تمام مسئولان شهری عرض می کنم در خصوص بافت فرسوده تهران دستور صریح بدهید تا دوباره چنین حوادثی تکرار نشود.

    همچنین در این مراسم، ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک با اشاره به اینکه برای آسیب دیدگان پلاسکو تمهیدات خاصی اتخاذ شده است، گفت: برای افزایش رضایتمندی کسبه تقاضا کردیم که در همین ساختمان، 60 مکان دیگر در نظر گرفته شود که تاکنون 35 واحد به ما اعطا شده است.

    وی با بیان اینکه امیدواریم مغازه های خالی دیگر، شناسایی شده و به کسانی که نیاز به واحد بزرگتر دارند واگذار شود، افزود: هنوز کسبه از 20 بهمن که به اینجا آمده اند، اسکان کامل نیافته اند؛ بنابراین تقاضای ما این است که برای 3 ماه اول، از آنها اجاره گرفته نشود.

    رئیس اتحادیه پوشاک ادامه داد: موضوع بعدی این است که مکانی برای عرضه مستقیم کالا و برگزاری نمایشگاه به این اصناف اختصاص داده شود؛ زیرا علاوه بر اینکه این عرضه، به تنظیم بازار کمک می کند، گامی در جهت رونق فروش کالای ایران است.

    در ادامه علیرضا تهرانی، نماینده هیئت امنای ساختمان پلاسکو با اشاره به اینکه تقاضا داریم تا علاوه بر این 600 واحد، 100 واحد دیگر در اختیار کسبه قرار گیرد، گفت: همچنین درخواست داریم تا اعطای تسهیلات با نرخ سود کمتر از 10 درصد در کمترین زمان و حتی قبل از پایان سال، به کسبه تعلق گیرد.

    وی تصریح کرد: به تاخیر انداختن بدهی کسبه، بخشودگی مالیاتی و جرایم بیمه و همچنین پرداخت بیمه بیکاری هم مورد توجه قرار داشته باشد.

    تهرانی با بیان اینکه تقاضا داریم فلت ساختمان را برای برگزاری نمایشگاه در اختیار کسبه قرار دهند، گفت: با توجه به زمان محدود تا پایان سال، از اتاق اصناف تقاضا داریم تا نسبت به برگزاری نمایشگاه بهاره همکاری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی