مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های کوچک متراژ

عصر ساختمان- تقاضا برای خرید آپارتمان‌های نقلی در خرداد ماه سهم قابل ملاحظه‌ای را به خود اختصاص داده و بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۰ درصد خریداران، واحدهای مسکونی تا ۵۰ مترمربع را ترجیح می‌دهند.

قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های کوچک متراژ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نشان می‌دهد از ابتدای خردادماه تا روز گذشته پنج هزار و 257 واحد مسکونی در تهران معامله شده که از این تعداد 541‌مورد تا 50 مترمربع مساحت داشته‌اند. دامنه قیمت آپارتمان‌های کوچک متراژ در نقاط مختلف شهر متفاوت است، اما به‌طور معمول مالکان این آپارتمان‌ها با توجه به تعداد محدود فایل‌های کوچک متراژ و متناسب با بودجه نسبتا پایین خریداران، قیمت پیشنهادی خود را قدری بالاتر از متوسط قیمت منطقه اعلام می‌کنند.

    آپارتمان‌های کوچک متراژ از نگاه واسطه‌های ملکی نیز یک دارایی معمول یا سرمایه ملکی نیست، بلکه آن را نوعی سرمایه نزدیک به نقد می‌دانند و به طلا تشبیه می‌کنند. آنها معتقدند همان گونه که طلا را به سادگی می‌توان به نقدینگی تبدیل کرد، آپارتمان‌های کوچک متراژ نیز حتی در شرایط نامطلوب بازار، صف تقاضای قابل قبولی دارند و به سرعت معامله می‌شوند.

    گران‌ترین آپارتمان تا 50 مترمربع که در طول خردادماه معامله شده، واحد 43 مترمربعی هفت ساله واقع در خیابان چهارم شرقی سعادت‌آباد بوده که با برخورداری از انباری و آسانسور، مترمربعی 11 میلیون و 620 هزار تومان به فروش رسیده است. ارزان‌ترین آپارتمان کوچک متراژ نیز واحد مسکونی 46 مترمربعی 15 ساله واقع در خیابان شکوفه، خیابان جابری در منطقه 14 بوده که بدون امکانات انباری،‌ آسانسور و پارکینگ، به قیمت هر مترمربع یک میلیون و 85 هزار تومان معامله شده است.

    بررسی ها شان می‌دهد، تعداد فایل‌های کوچک متراژ قیمت مناسب نیز کم نیست. آپارتمان‌های تا 50 مترمربع که سن بالاتر و امکانات کمتری از قبیل پارکینگ و آسانسور دارند، اغلب با قیمت‌های مناسب و حتی بعضا زیر قیمت منطقه عرضه شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی