مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه:

صادرات سیمان نیازمند بازاریابی و بازارشناسی است

عصر ساختمان- دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه معتقد است با بررسی و مقایسه وضعیت ایران و ترکیه در زمینه صادرات سیمان عنوان کرد ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای صادرات سیمان ایران در میان کشورهای منطقه، اروپایی و آفریقایی وجود دارد که برای تحقق آن نیاز است کارخانه‌های ما از مشاوره، بازاریاب و بازارشناس بهره ببرند.

صادرات سیمان نیازمند بازاریابی و بازارشناسی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا ، سید جلال ابراهیمی گفت: مرکز مشاورین صنایع سیمان ترکیه (TCMB) که مجمعی از سیمان سازان و سیمان فروشان است اعلام کرد که در 2016 کار فروش سیمان 5 درصد افزایش داشته در سه ماه اول سال 20 درصد نسبت به سال قبل افزایش فروش داشته اند و در این بازه زمانی 90 میلیون و تن سیمان و 11 میلیون تن کلینگگر فروش داشته است. 

    وی همچنین اعلام کرد که ترکیه در سال 2016 بیش از سه میلیارد دلار فروش داهلی سیمان داشته و به 90 کشور سیمان و کلینکر صادر کرده است.

    دبیر کل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه بازارهای بسیاری برای فروش سیمان ایران در دسترس است گفت: سوریه، آفریقای جنوبی، ‌لیبی، کشورهای اتحادیه اروپا در حال حاضر مشتری سیمان و کلینگر هستند و ایران می‌تواند از این ظرفیت استفاده کند این در حالی است که ترکیه در زمینه مواد سوختنی در محدودیت است و کارخانجات آن مشکل گاز، گازوئیل و مواد سوختنی دارند و هزینه به لحاظ سوخت و حمل و نقل خیلی بالاتر از ایران است.

    این کارشناس اقتصادی مسائل ترکیه با بیان اینکه برای حضور موثر در بازارهای مختلف ضرورت ایجاد مرکز مشاوران صادراتی ضروری است، ادامه داد: تا زمانی که صادرکنندگان و کارخانه‌های ما مشاور، بازاریاب و بازارشناس نداشته باشند تغییر در این رویه ایجاد نخواهد نمی‌شود و نمی‌توانیم قدرت رقابت پذیری داشته باشیم.

    ابراهیمی تصریح کرد: صادرکنندگان ما باید حرکتی جدید آغاز کنند چرا که راه پیشرفت ایران از صادرات می گذرد. ترکیه در حال حاضر با وجود این که فعالیت ساختمانی در آن‌جا کم شده، سومین صادرکننده سیمان در دنیا است و 5 درصد افزایش فروش در سال 2016 داشته است.

    به گفته وی، کارخانه‌های سیمان لزوما نیاز به مشاور بازرگانی دارند  تا بتوانند بازرگانی مستقل جنبی برای فروش محصول ایجاد کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی