مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۱۲هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر وصولی داریم

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان وصولی داریم و این پول برای مسکن مهر است و انتظار داریم که این پول از سوی بانک مسکن پرداخت شود.

۱۲هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر وصولی داریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، امروز با حضور مهندس مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر کشور، دکتر نجفی استاندار گیلان، مهندس لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، مهندس علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی استان  2120 واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسید.

    مهندس مهرآبادی - قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر - در این مراسم با اشاره به روند خوب پیشرفت پروژه مسکن مهر استان گیلان با اشاره به آمار قابل قبول دولت تدبیر و امید در بحث مسکن مهر کشور تصریح کرد: در دولت نهم و دهم و در دوره  7 ساله 690 هزار واحد و در دولت یازدهم و در دوره حدوداً 42 ماهه 840 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شد.

    وی افزود:همچنین بیش از 54 درصد اخذ اسناد اعیانی و 63 درصد فروش اقساطی در دولت یازدهم بوده است.

    اعتبار هزار میلیارد تومانی تکمیل مسکن مهر محقق نشد

    مهرآبادی خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال قرار بود هزار میلیارد از محل اسناد خزانه برای تکمیل مسکن مهر در نظر گرفته شود، اما متاسفانه تاکنون این امر محقق نشد.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود :12 هزار میلیارد تومان وصولی داریم و این پول برای مسکن مهر است و انتظار داریم که این پول ازسوی بانک مسکن  پرداخت شود.

    مهر آبادی ادامه داد: دکتر اخوندی مقام عالی وزارت علیرغم اینکه انتقاداتی به بخش هایی از مسکن مهر داشتند، ولی همواره پیگیر حل مشکلات آن بودند و تلاش های فراوانی داشتند که ماحصل آن کارنامه قابل قبول ایشان در مدت تصدی این مسئولیت است که حدود 2 میلیون مسکن مهر کشور به متقاضیان تحویل داده شده است.

    وی گفت: 55 درصد آن در این دولت بود و مابقی آن طبق دستور ریاست جمهوری باید تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

    افتتاح مابقی واحد های مسکن مهر در پایان دولت یازدهم

    مهندس علی خاوری - مدیرکل راه و شهرسازی - در مراسم افتتاح واحد مسکن مهر استان گیلان که بصورت نمادین در شهرستان لنگرود انجام شد، گفت: پروژه‌های مسکن مهر آماده افتتاح استان گیلان در شهرهای بالای 25 هزار نفر در بخش تعهدات دولت اعم از قراردادهای تفاهمنامه 3 جانبه، 4 جانبه، تعاونی و خودمالک، هزار و 380 واحد  در شهرهای رشت، آستانه، تالش، لنگرود، انزلی، لوشان و فومن  و  با هزینه ای بالغ بر  932  میلیون ریال و پروژه های مسکن مهر شهرهای پایین 25 هزار نفر در استان 740 واحد و با هزینه ای بالغ بر 370 هزار میلیون ریال امروز به بهره برداری رسید.

    مهندس لاهوتی - نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی - ضمن تشکر از همه مدیران استان که در اجرای پروژه ها نهایت مساعدت را داشتند، گفت:تا دیروز کشورهای اروپایی حتی قطعات هواپیما را به ما نمی فروختند و اکنون موفق به خرید 200 فروند هواپیمای ایرباس شدیم.

    وی افزود: این اتفاق و موفقیت بزرگ، غرور اروپایی‌ها راشکست و با روحیه خوبی که دست اندرکاران دارند، مسجد ساختیم و عملیات احداث سالن ورزشی آغاز شده و 11 هزار متر مربع زمین برای ساخت مدرسه در اختیار قرار دادیم و واحدهای تجاری خوبی را پیش بینی کردیم و از مسئولین امر که تا اینجا بیشترین کمک را به ما کردند تقاضا داریم این مساعدتها مستمر باشد ...

    دکتر محمد علی نجفی - استاندار گیلان - ضمن تشکر از تلاش های وافر کارگزاران و خادمان نظام و عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت : گزارش فرماندار لنگرود، ناشی از این است که در لنگرود کار عظیمی درحال انجام است.

    وی افزود : 822 پروژه در دهه فجر امسال در سطح استان آماده افتتاح بود که بخش عظیمی از آن به بهره برداری رسید که سهم لنگرود بالاست.

    مسکن مهر گاهی مورد بی مهری

    نجفی گفت: متاسفانه با وجود اینکه بیش از 55 درصد مسکن مهر در این دولت انجام شده است اما گاهی مورد بی مهری قرار گرفته است و خوشبختانه  پروژه هایی که دولت های مختلف شروع کردند توسط این دولت پیگیری شد و خیلی از آنها به ثمر نشست.

    استاندار گیلان به موفقیت بزرگ کشور در زمینه خرید هواپیماهای ایرباس اشاره کرد و گفت این یک نیاز واجب بود چراکه ناوگان هوایی ما بسیار قدیمی و فرسوده شده بودند و تمام تلاش دکتر آخوندی در این زمینه افزایش ضریب امنیت مسافران بوده است که بسیار قابل تقدیر است و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضامندیم تمام تلاش خود را در بقای وزیر راه و شهرسازی که با مدیریت درست باعث موفقیت های زیادی در بخش های مختلف شده اند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی