مدیران خودروعصر اعتبار

سال ۹۶ خرید و فروش مسکن رونق میگیرد ولی گران نمی‌شود

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران: بازار مسکن در سال ۹۶ وارد مرحله رونق می شود اما این رونق به معنایی افزایش قیمت نیست ، زیرا بازار کشش رشد قیمت را ندارد.

سال ۹۶ خرید و فروش مسکن رونق میگیرد ولی گران نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صدا و سیما ، حسام عقبایی با بیان اینکه معاملات مسکن در دی 95 نسبت به ماه گذشته رشد نسبی داشته است گفت:

    در دی ، 19 هزار و 271 قرارداد خرید و فروش و 19 هزار و 216 قرارداد اجاره منعقد شد و در سطح کشور 59 هزار و 58 قرارداد خرید و فروش و 53 هزار و 855 قرارداد اجاره داشتیم.

    وی ادامه داد: در آذر 95 حجم خرید و فروش 14 هزار و 86 و در اجاره 15 هزار و 67 قرارداد منعقد شد.

    عقبایی تصریح کرد: در 24 روز اول بهمن در شهر تهران، 14 هزار و 281 قرارداد خرید و فروش و 13 هزار و 428 قرارداد اجاره داشتیم
    در سطح کشور 45 هزار و 253 قرارداد خرید و فروش و 43 هزار و 302 قرارداد اجاره داشتیم که در هر دو بخش نسبت به سال گذشته کاهش داشتیم .

    رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تاکید کرد: هر ساله از نیمه دوم اسفند تا پایان فروردین معاملات مسکن کاهش پیدا می کند .

    عقبایی با ابراز امیدواری از خروج مسکن از رکود در سال 96 گفت: سال 95 پایان سال رکود مسکن است و سال 96 شاهد افزایش معاملات خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه افزایش معاملات به معنای بالا رفتن قیمت در بازار مسکن نیست تصریح کرد: انتخابات سیاسی در بازار مسکن تاثیر گذار است و در تابستان96 شاهد رونق رشد معاملات خواهیم بود.

    رئیس اتحادیه املاک کشور گفت: موعد بسیاری از تسهیلات بانکی برای دریافت مسکن در سال 96 خواهد بود که ساخت و ساز و خرید و فروش وضعیت بهتری پیدا خواهدکرد .

    وی تاکید کرد: مردم نگران این نباشند که اگر خانه ای را در اسفند به فروش برسانند در اردیبهشت 96 با افزایش ناگهانی قیمت روبرو خواهند شد بازار کشش رشد قیمت را ندارد .

    عقبایی درباره لیزینگ مسکن گفت: 15 تا 20 درصد از هزینه تسهیلات صرف دریافت خود می شود و این عادلانه نیست.

    وی تصریح کرد: باید در لیزینگ مسکن بروکراسی اداری را برای خرید مسکن کم کنیم تا مکملی در کنار ارایه تسهیلات بانکی باشد.

    وی با اشاره به اینکه لیزینگ مسکن باید خلاء های نظام بانکی را پوشش دهد ادامه داد: باید نظارتهای گسترده ای صورت گیرد تا یک خانه به چند نفر فروخته نشود و مانند لیزینگهای مسکن که هنوز در دادگاهها پیگیر مطالباتشان هستند، نشود و این امر نیازمند هماهنگی با مشاوران املاک و دریافت کد رهگیری است.

    تشکیل ستاد پولشویی

    وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به چند اتحادیه شهر تهران تشکیل ستاد پولشویی را ابلاغ کرد و اتحادیه املاک نیز در این ستاد حضور دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو