مدیران خودروعصر اعتبار

ورود خارجی‌ها به بازار اجاره تهران

عصر ساختمان- بازار زمستانی اجاره مسکن،امسال با یک تقاضای جدید از ناحیه گروه تازه‌ای از متقاضیان آپارتمان‌های اجاره‌ای در پایتخت مواجه شده است.

ورود خارجی‌ها به بازار اجاره تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، زمستان امسال،گروه تازه‌ای از آگهی‌های ملکی در بازار مسکن مشاهده می‌شود که حکایت از اضافه شدن نوع تازه‌ای از متقاضیان به بازار اجاره مسکن دارد. هم اکنون در شرایطی که بازار نقل و انتقالات زمستانی ملک کمترین حجم تقاضا برای اجاره آپارتمان‌های مسکونی را در خود جای داده است در میان فایل‌های ملکی، آگهی‌های متفاوتی به چشم می‌خورد که در آنها برای اسکان خانوارهای خارجی درخواست آپارتمان مبله یا آپارتمان‌های خالی اجاره‌ای شده است.

    در این میان، بازار تازه‌ای هم برای واسطه‌های اجاره مسکن در پایتخت در سردترین فصل نقل و انتقالات در بازار اجاره آپارتمان‌ها ایجاد شده است. در میان این آگهی‌ها که این روزها در نبود حجم قابل توجه تقاضا برای اجاره ملک در مناطق مختلف شهر تهران خودنمایی می‌کند، اغلب واسطه‌های ملکی تلاش دارند با به کار بردن عباراتی، زودتر از سایر همکاران خود آپارتمان مناسب و مورد تقاضای خانواده‌های خارجی را از میان املاک شاخص شهر تهران به دست آورده و حق‌الزحمه مناسبی از طرفین معامله دریافت کنند.

    استفاده از عباراتی همچون نیاز به اجاره برای خانواده اروپایی، اجاره مسکن برای زوج جوان خارجی، اجاره یکساله ملک تنها برای سکونت چندماهه خانواده خارجی، پرداخت اجاره‌بهای یکجا برای مدت مشخص از سوی خانواده خارجی و... برخی از این عبارت‌های مشوق محسوب می‌شوند. عمده خانواده‌های خارجی که این روزها در بازار مسکن پایتخت به دنبال آپارتمان‌های اجاره‌ای برای اقامت هستند دیپلمات‌ها یا فعالان اقتصادی هستند که بعد از اجرایی شدن برجام به تدریج در حال ورود به پایتخت هستند. آن طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند اغلب این دیپلمات‌ها خواهان اجاره آپارتمان مبله در مناطق شمالی تهران به خصوص منطقه یک تا 3 شهر تهران هستند. پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آتی در صورت ادامه وضعیت فعلی روابط خارجی کشور، ورود این دیپلمات‌ها به بازار مسکن افزایش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو