مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰ هزار مددجو تا پایان سال صاحب خانه می‌شوند

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار خانوار مددجو صاحب خانه می‌شوند، گفت: ۱۵۰ هزار خانوار فاقد مسکن و ۳۵۰ هزار خانوار نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی مسکن هستند.

۲۰ هزار مددجو تا پایان سال صاحب خانه می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد با محمد هاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن به منظور ارائه تسهیلات بانکی به مددجویان فاقد مسکن در دفتر مرکزی این نهاد دیدار و گفت و گو کرد.

    فتاح در این  دیدار با اشاره به جامعه آماری تحت حمایت این نهاد گفت: مددجویان تحت حمایت این نهاد از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند که  نیازمند کمک های بلاعوض دولت هستند.

    وی با بیان اینکه با تصویب مجلس شورای اسلامی مستمری ماهیانه مددجویان به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد، مطرح کرد: هرچند این افزایش بسیاری از مشکلات آنان را برطرف می کند اما باید در نظر داشته باشیم که این افراد همچنان برای تامین نیازهای زندگی خود و خانواده هایشان نیازمند مشارکت خیران هستند.

    رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه بودجه ای که دولت برای کمیته امداد در نظرگرفته است، برای پرداخت مستمری مددجویان هزینه می شود، اظهار کرد: یک میلیون و 700 هزار خانوار نزدیک به چهار میلیون نفر شامل 30هزار خانواده زندانی، 20 هزار بیمار صعب العلاج و از کار افتاده تحت حمایت کمیته امداد هستند که خانواده های یک تا پنج نفره ماهیانه از 53 تا 100 هزار تومان مستمری دریافت می کنند که با مساعدت دولت این مبلغ به طور متوسط 2.5  برابر افزایش پیدا می کند.

    فتاح با بیان اینکه کمیته امداد تمام تلاش خود را برای تامین مسکن مددجویان تحت حمایت به کار بسته است، افزود: در تلاش هستیم با کمک خیران و اعطاء زمین از سوی دولت مشکل مسکن نیازمندان را برطرف کنیم تا بزرگترین دغدغه ذهنی آنان برطرف شود؛ در صورتی که زمین لازم با مجوز استان به کمیته امداد اختصاص داده شود، این نهاد نیز با مشارکت خیران ساخت مسکن مددجویی را آغاز می کند.

    وی با اشاره به اینکه امسال 20 هزار خانوار مددجو صاحب خانه می شوند، گفت: 150 هزار خانوار فاقد مسکن و 350 هزار خانوار نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی مسکن هستند که در صورت  اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی  استانداری ها و بهره گیری از ظرفیت استان ها مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد؛ هزینه احداث هر مسکن در روستاها برای کمیته امداد 35 میلیون تومان برآورد شده است.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بیش از 20 درصد صدقات پرداختی مردم برای تامین مسکن نیازمندان هزینه می شود،  ادامه داد: هم اکنون 200 هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که هر یتیم به طور متوسط پنج حامی دارد که می توان از ظرفیت و کمک های حامیان برای خانه دار شدن این افراد استفاده کرد.

    فتاح با بیان اینکه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد زیر خط فقر هستند، گفت: با توجه به اینکه اقشار ضعیف نمی توانند آورده ای از خود داشته باشند از مسئولان بانک مسکن درخواست داریم با این نگاه برای تامین مسکن نیازمندان با کمیته امداد همکاری کند.

    وی در پایان با اشاره به اینکه کار کمیته امداد صدقه جاریه است، مطرح کرد: درخواست ما از بانک مسکن به عنوان متولی تخصصی مسکن در کشور این است که بودجه ای را برای تامین مسکن این قشر از دهک های درآمدی از طریق تسهیلات قرض الحسنه اختصاص دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار