مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی ایمنی شهری و حادثه پلاسکو در اسفندماه

عصر ساختمان- رییس انجمن بازرسی غیر مخرب ایران با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی آزمون‌های غیرمخرب در اسفندماه امسال، گفت: با توجه به رخداد حادثه پلاسکو، در این همایش طی میزگردی اثرات آزمون‌های غیرمخرب بر ایمنی شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بررسی ایمنی شهری و حادثه پلاسکو در اسفندماه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، رییس انجمن بازرسی غیر مخرب ایران با اشاره به کاربرد گسترده آزمون‌های غیرمخرب در بخش‌های مختلف صنعتی افزود: با استفاده از این آزمون بدون اینکه به قطعه یا دستگاهی صدمه وارد شود، می‌توانیم آن را آزمایش کرده و از بی عیب بودن آن اطمینان پیدا کنیم. به طور خاص این روش در کارهای حساسی مثل بازرسی هواپیماها و بخش‌هایی از خودرو، بازرسی لوله‌ها و مخازن نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و همچنین نیروگاه‌ها کاربرد زیادی دارد.

    وی با بیان اینکه تکنیک‌های متنوعی در بازرسی غیر مخرب (NDT) وجود دارد که در کنفرانس آزمون‌های غیر مخرب به آن پرداخته خواهد شد، گفت: این کنفرانس شامل بخش‌هایی چون ارائه مقالات علمی، برگزاری نمایشگاه جانبی، نشست‌ها و میزگردهای تخصصی و همچنین سخنرانی‌های علمی است.

    هنرور، زمان برگزاری این کنفرانس را روزهای 8 و 9 اسفندماه ذکر کرد و یادآور شد: تاکنون 120 چکیده مقاله به این کنفرانس ارسال شده است که بیش از 75 مقاله به صورت شفاهی و پوستر در چهارمین کنفرانس بین‌المللی انجمن آزمون‌های غیرمخرب ارائه خواهد شد.

    وی با تاکید بر اهمیت بررسی بحث ایمنی شهری خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاق اخیری که برای ساختمان پلاسکو رخ داد، یکی از مواردی که بنا داریم به طور تخصصی آن را بررسی کنیم، بحث ایمنی شهری است. در همین زمینه با دعوت از کارشناسان و متخصصین در قالب برگزاری نشست و  میزگرد  بحث تاثیر NDT  بر ایمنی شهری را بررسی خواهیم کرد.

    هنرور با اشاره به حمایت‌های بین‌المللی از چهارمین کنفرانس بین‌المللی انجمن آزمون‌های غیرمخرب گفت: انجمن NDT آمریکا به عنوان پرسابقه‌ترین انجمن در حوزه آزمون‌های غیرمخرب تفاهم‌نامه‌ای را با انجمن بازرسی غیرمخرب امضا کرده است. در عین حال کمیته بین‌المللی NDT که به نوعی سرپرستی کل NDT را عهده‌دار است، به همراه انجمن‌های آزمون غیرمخرب کشورهای آلمان، برزیل و کره از برگزاری این کنفرانس حمایت کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو