مدیران خودروعصر اعتبار

تشریح بودجه ماموریت های ۶ گانه شهرداری تهران در سال ۹۶

عصر ساختمان- جزئیات بودجه سال ۹۶ شهرداری تهران در حوزه های ۶ گانه مورد بررسی قرار گرفت.

تشریح بودجه ماموریت های ۶ گانه شهرداری تهران در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، بودجه سال 96 شهرداری تهران در 6 حوزه ماموریتی خدمات شهری، ماموریت اجتماعی و فرهنگی، ماموریت شهرسازی و معماری، مدیریت بحران، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک در صحن علنی شورا در حال بررسی است.

    بر اساس گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با توجه به محدودیت موجود و وضعیت تحقق منابع و درآمدهای بودجه سال 95 شورای شهر تهران اقدام به کاهش بودجه پیشنهادی شهرداری تهران از مبلغ 18 هزار و 490 میلیارد تومان به 17 هزار و 900 میلیارد تومان کاهش داده است.

    در حوزه ماموریت خدمات شهری، سازمان پسماند 25 میلیارد تومان برای بازخرید و بازنشستگی انگیزشی کارکنان پیشنهاد  داده است.

    همچنین سازمان آتش نشانی 464 ملیلیارد تومان برای حقوق و مزایا و هزینه های جاری و 36 میلیارد تومان برای ترمیم و جبران حقوق مامورین عملیاتی آتش نشانی از مرتبه 4 تا 14 که جمعا 500 میلیارد تومان است.

    همچنین پیش بینی شده عوارض ایمنی ساختمان، پروانه های صادره، مستقمیما به حساب 125 آتش نشانی به منظور خرید امکانات  و تجهیزات و ماشین آلات به مبلغ 135 میلیارد تومان واریز شود. همچنین 65 میلیارد تومان به منظور تامین تجهیزات و به روز رسانی امکانات آتش نشانی اختصاص یافته که جمعا 200 میلیارد تومان برای خرید امکانات و ماشین آلات و به روز رسانی تجهیزات اختصاص داده شده است.

    در حوزه ماموریت های اجتماعی و فرهنگی مبلغ 33 میلیارد تومان سرانه کمک به مدارس دولتی پیش بینی شده همچنین 46 میلیارد تومان برای بهسازی معابر، دسترس پذیر کردن معلولین و ارائه سرویس های رایگان به معلولان و جانبازان پیش بینی شده است.

    در حوزه ماموریت شهرسازی و معماری در بخش حمایت از نوسازی بافت های فرسوده پرداخت مابه التفاوت تا سقف 300 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی مسکن به ساکنین بافت فرسوده بابت نوسازی با اولویت تجمیع پلاک های ریزدانه و بازگشایی معابر تا سقف 9 درصد از سود تسهیلات اخذ شده، اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال بابت تشویق و ترغیب مالکان پلاک های فرسوده به نوسازی بابت هزینه های سازمان نظام مهندسی و خرید انشعابات و اختصاص مبلغ 500 میلیارد ریال به منظور تملک املاک و اراضی در بافت فرسوده که سر جمع مبلغ هزار میلیارد ریال جهت بافت های فرسوده در بودجه 96 پیش بینی شده است.

    در حوزه ماموریت مدیریت بحران  با توجه به اهمیت این ماموریت سهم این بخش از کل بودجه 96 افزایش یافته و 4.76 درصد از کل بودجه سال 96 افزایش یافته است. ایجاد 15 سوله ورزشی تحت عنوان سوله ورزشی الزهرا به مبلغ 200 میلیارد ریال جهت تخلیه سوله های مدیریت بحران و تحویل آنها به سازمان مذکور در مناطق یک، 2، 3، 5، 6، 7، 8، 9، 11، 12، 13، 16، 17، 21 و 22 از جمله این ماموریت هاست.

    در حوزه عمرانی نیز ایجاد سامانه مدیریت روسازی معابر در جهت واقعی کردن ردیف های اعتباری نگهداشتی پیش بینی شده است.

    همچنین در حوزه منابع انسانی تجمیع تعداد 4 هزار و 580 نفر از نیروهای پیمانی شهرداری که در 11 شرکت تامین نیروی انسانی مشغول به فعالیت بودند و تبدیل آنها به دو شرکت خدمات اداری شهر و هادیان شهر و اختصاص بودجه مناسب برای تغییر وضعیت آنها پیشنهاد شده است. همچنین اختصاص بودجه برای تبدیل وضعیت 5 هزار نفر از نیروهای قراردادی به رسمی از دیگر موارد بودجه سال 96 شهرداری است.

    هزار و 100 میلیارد تومان برای پرداخت بدهی به بانک ها، بیمه، مالیات، املاک تصرفی و اختصاص تبصره مجزا به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان برای بازپرداخت وام های سنوات گذشته پیش بینی شده است.

    پرداخت دیون به پیمانکاران به مبلغ 963 میلیارد تومان به همراه تبصره به مبلغ 7 هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت بدهی به پیمانکاران پیش بینی شده است همچنین کد پروژه های تایید شده در کمیسیون تلفیق دو هزار و 259 ردیف است که پیشنهاد شهرداری 2 هزار و 338 کد پروژه بود که این تعداد پروژه در سال 95، دو هزار و 420 پروژه بوده است.

    همچنین در بودجه سال 96 شهرداری ردیف پرداخت حقوق و مزایای پرسنل که ماهیتی هزینه ای داشت در سر فصل تملک دارایی ها قرار می گرفت که در بودجه 96 مبلغ 348 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای که مربوط به این حوزه بود به اعتبارات هزینه ای انتقال یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو