مدیران خودروعصر اعتبار

حکیمی‌پور مطرح کرد;

فقدان ایمنی در بازار تهران

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عدم وجود ایمنی در بازار تهران هشدار داد.

فقدان ایمنی در بازار تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، احمد حکیمی‌پور - عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در تذکری پیش از دستور در سیصد و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به موضوع ایمنی بازار تهران پرداخت.

    وی با اشاره به بازدید خود و محمد حقانی دیگر عضو شورای شهر تهران از وضعیت ایمنی بازار تهران در روز گذشته گفت: طی این بازدید سعی کردیم با توجه به تجربه ناگوار ساختمان پلاسکو سطح ایمنی پهنه تاریخی فرسوده بازار تهران بررسی شود تا گامی برای پیشگیری از مشکلات در این خصوص برداشته شود.

    حکیمی‌پور به برخی خطرهای موجود در بازار تهران پرداخت و تصریح کرد: در بازار تهران از جمله مهم‌ترین و بحرانی‌ترین نقاط خطر فروکشی و گرمایش این پهنه و بناهای موجود در آن است، در بازار تهران باید از لحاظ مشکل سیم‌کشی اقدامات اضطراری انجام شود چرا که سیم‌ها بدون حفاظ خارجی و رعایت نکات ایمنی از سقف بازار و حجره‌ها آویزان است و حتی یک جرقه می‌تواند منجر به آتش‌سوزی در این پهنه تاریخی شود.

    وی موضوع گرمایش را نیز از جمله مشکلات دیگر بازار تهران دانست و گفت: بخش‌های زیادی از بازار فاقد گاز لوله‌کشی و کسبه از گاز پیک‌نیک و هیترهای برقی و نفتی برای گرمایش استفاده می‌کنند.

    عضو شورای اسلامی شهر این خطر را برای صنف پارچه و لباس بسیار زیاد دانست و گفت: با انتقال تنها یک قطعه از پارچه‌ها به سمت هیترهای غیراستاندارد آتش به وسعت یک بازار شعله‌ور خواهد شد. و این در حالی است که عرض معابر بازار در برخی جاها به حدی باریک است که حتی امکان عبور موتورهای آتش‌نشان هم وجود ندارد.

    رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران امکانات  و تجهیزات آتش‌نشانی در بازار را بسیار نازل دانست و تاکید کرد: با این تجهیزات امکان امدادرسانی به درصدی نزدیک به صفر می‌رسد.

    وی همچنین اظهار تاسف کرد که در شرایط بحرانی بازار ساخت و ساز‌های غیرمجاز و غیرهمگون با بافت تاریخی بازار ادامه دارد و این موضوع خاک سست بازار را روز به روز سست‌تر می‌کند.

    حکیمی‌پور تاکید کرد: بازار مثل بمب ساعتی است که در صورت فعال شدن آن فاجعه‌ای مخرب‌تر و سنگین‌تر از پلاسکو بر بدنه کالبدی و روانی شهر وارد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار