مدیران خودروعصر اعتبار

بازدید اعضای شورای شهر از بازار;

کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در بازار تهران

عصر ساختمان- ظهر امروز دو تن از اعضای شورای شهر تهران با حضور در بازار از نزدیک وضعیت ایمنی آن را بررسی کردند.

کمبود تجهیزات آتش‌نشانی در بازار تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، احمد حکیمی‌پور ظهر امروز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه متاسفانه در بازدید اخیر متوجه کمبود شدید تجهیزات ایمنی در بازار شدیم، گفت: با وجود آنکه شهرداری منطقه 12 اقدامات خوبی در راستای نصب تجهیزات ایمنی انجام داده است، اما متاسفانه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی بسنده و جوابگو نیست.

    وی با اشاره به بافت ناپایدار و فرسوده بازار، گفت: براساس مصوبه سال 52 مجلس، شهرداری تهران موظف است که نسبت به انتقال انبارها و مشاغل پرخطر اقدام کند اما تاکنون در راستای تحقق این مهم نتوانسته موفق باشد که باید در این راستا بررسی‌هایی نیز انجام گیرد.

    رییس کمیته میراث فرهنگی و بافت فرسوده شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد انباشت انواع و اقسام مشاغل در بازار تهران هستیم، گفت: متاسفانه می‌بینیم که پارچه‌ فروش در کنار مشاغلی که مواد شیمیایی می‌فروشند فعالیت کرده و این تنوع مشاغل در کنار یکدیگر و عدم دسته‌بندی مناسب آنها قطعا در زمان بروز حادثه، آن را تشدید خواهد کرد و باعث بروز حوادث متعددی خواهد شد.

    حکیمی‌پور با بیان اینکه طرحی در مورد سیستم گرمایشی بازار توانسته تاییدیه کمیسیون ماده 5 را دریافت کند اما معطل سازمان میراث فرهنگی هستیم، گفت: متاسفانه سیستم برق‌کشی بازار بحرانی است و این در حالیست که اداره برق براساس قانون تنها باید روشنایی معابر را تامین کند و ایمن‌سازی تیم‌های برق در مغازه‌ها برعهده مالکان است که باید این مساله حل و فصل شد.

    به گزارش ایسنا در ادامه محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بر بازدید بازار و حومه آن تاکید شده است، گفت: برهمین اساس شهرداری باید طرح‌های موضوعی و موضعی برای منطقه بازار در نظر می‌گرفت.

    وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که باید شهرداری تهران به مقوله ایمنی بازار نگاه ویژه اولویت‌داری می‌داشت و به جای بسیاری از پروژه‌های عمرانی اگر ایمن‌سازی بازار در دستور کار قرار می‌گرفت بهتر بود.

    رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بازار تهران 112 هکتار است که روزانه جمعیت زیادی در آن تردد می‌کنند، گفت: شهرداری می‌گوید برای کف‌سازی بازار پول زیادی صرف کرده است در حالی که اگر این پول صرف ایمنی بازار می‌شد، بهتر بود، هرچند که معتقدم نباید حل همه مسائل را از شهرداری توقع داشت و شهرداری تنها باید پاسخگوی وظایف ذاتی خود باشد.

    حقانی با بیان اینکه شهرداری باید بستر نظارتی خود را افزایش دهد، گفت: شهرداری باید اتحادیه‌ها و اصناف را بخواهد و در مورد وضعیت ایمنی بازار به آنها اولتیماتوم بدهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو