مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی:

اولین هتل ایران دوباره اقامتگاه می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی-تاریخی از بهره‌برداری مجدد از اولین هتل ایران یعنی گراند هتل قزوین خبر داد.

اولین هتل ایران دوباره اقامتگاه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا،  گراند هتل قزوین  اولین هتل به سبک اروپایی در  ایران است که در سالهای پایانی دوره قاجار ساخته شده است و در بافت تاریخی شهر قزوین قرار دارد.

    این بنای تاریخی در سال‌های گذشته با مشکل برای مرمت روبرو بوده و چندین بار نیز برای بهره‌برداری از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی_تاریخی به مزایده گذاشته‌ شده است، اما به دلیل نیاز به حجم گسترده‌ای از سرمایه‌گذاری مزایده و واگذاری این بنا محقق نشده‌است.

    محمدرضا پوینده (مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی-تاریخی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه به زودی گراند هتل قزوین به یک سرمایه‌گذار  واگذار می‌شود، گفت: شرکت سمگا در مزایده این بنای تاریخی برنده شده است، این شرکت که زیر مجموعه بانک گردشگری است، اکنون در مرحله دادن ضمانت‌نامه هستند تا پس از آن طرح مرمتی بنا تهیه شود.

    وی ادامه داد: این بهره‌بردار قرار است؛ در حدود 2 سال این بنای تاریخی را مرمت و پس از آن به مدت 20 سال از آن بهره‌برداری کند، کاربری آن نیز همچنان هتل خواهد بود و به عنوان یک هتل سنتی از آن بهره‌برداری خواهد شد.

    رئیس صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی افزود: شرکت بهره‌بردار باید توسط شرکت‌های ذیصلاح طرح مرمتی گراند هتل را تدوین کند، پس از آن طرح توسط اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و صندوق احیا بررسی و در صورت تایید تحت نظارت اداره کل استان و معاونت فنی صندوق مرمت آن آغاز می‌شود، پس از آن مجوز بهره‌برداری متناسب با شأن اثر بهره‌برداری می‌شود.

    پوینده اظهار کرد: حدود 10 میلیارد تومان برای مرمت این اثر و 5 الی 6 میلیارد تومان نیز برای تجهیز  و راه‌اندازی آن سرمایه نیاز است که در توان هرکسی نیست؛ اما از آنجا که این شرکت خود زیرمجموعه بانک است و توان مالی بالایی دارد؛ جزو ذیصلاح‌ترین سرمایه‌گذاران ما به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی