مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران خبر داد:

تعیین‌تکلیف ساختمان‌های ناایمن تهران با چابک‌تر شدن جلسات دادستانی

عصر ساختمان- اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران بااشاره به اینکه لیست ساختمان‌های ناایمن تهران به دادستانی تهران ارائه شده است گفت: جلسات دادستانی با آتش‌نشانی و شهرداری و بازرسی وزارت اگر چابک‌تر انجام شود، تکلیف ساختمان‌های ناایمن زودتر مشخص می‌شود.

تعیین‌تکلیف ساختمان‌های ناایمن تهران با چابک‌تر شدن جلسات دادستانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص ضرورت ایمن سازی ساختمان‌ها و اماکن ناایمن شهر تهران مخصوصا مناطق 11 و 12 گفت: دادستانی تهران دو جلسه مشترک با حضور کارشناسان آتش‌نشانی، شهرداران مناطق 11 و 12 تهران و کارشناسان بازرسی وزارت کار برگزار کرده است و در بازدید اخیر از ساختمان علاء‌الدین در این خصوص صحبت کردیم.

    شاکری در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد بالاخره این موضوع مشخص شده است که انجام برخی اقدامات ایمنی نیازمند حکم قضایی است و در حال حاضر ساختمان‌هایی که باید برای ایمن‌سازی و اعمال قانون در اولویت قرار گیرند در حال بررسی و اقدام است. در این بررسی‌ها و جلسات قرار است این موضوع که اعمال قانون در این ساختمان‌ها چگونه باید باشد و همچنین دادستانی چه احکامی را برای مالک و یا بهره‌بردار باید صادر کند و اینکه اگر انجام نشد شهرداری چه باید انجام دهد.

    رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران درخصوص ساختمان‌هایی که در اولویت اقدام برای ایمن‌سازی قرار دارند هم گفت: این ساختمان‌ها توسط 17هزار بازدید کارشناسان آتش‌نشانی و ارائه بیش از 3هزار اخطار به مالکان ساختمان‌های ناایمن داده شده است، اما اولویت‌بندی این ساختمان‌ها در همین جلسات احصا خواهد شد و در حال حاضر نمی‌توان از اولویت‌ها نام برد و در صورتی که اولویت‌ها مشخص شود، آنها را اعلام خواهیم کرد.

    وی با اشاره به نگرانی برخی کسبه از پلمب شدن ساختمان محل کسبشان به دلیل عدم وجود ایمنی گفت: در این جلسات در این خصوص صحبت‌هایی انجام خواهد شد و تکلیف نحوه رسیدگی به ایمن‌سازی ساختمان‌ها روشن خواهد شد. سعی خواهد شد مشکلات عدم ایمنی این ساختمان‌ها از طریق اخطار زمان‌دار و رفع ناایمنی‌ها توسط مالکان و بهره‌برداران انجام شود و در صورت عدم اجرای این اخطارها، حکم دادستانی و نظر شورای تامین نحوه برخورد و اقدام را مشخص خواهد کرد.

    عضو شورای شهر تهران در خصوص این موضوع که آتش‌نشانی براساس قانون ضابط قضایی نیست و اختیار پلمب‌کردن اماکن ناایمن را ندارد و اینکه آیا اقدامی توسط شورای شهر انجام خواهد شد تا آتش‌نشانی ضابط قضایی شناخته شود گفت: قانون در این خصوص تکلیف را روشن کرده است. آتش‌نشانی پس از بازدید از اماکن مختلف، رونوشتی از اخطارات به اماکن ناایمن را به بازرسی وزارت کار ارائه می‌کند و براساس مصوبه سال 1393 هیات دولت، بازرسی وزارت کار به عنوان ضابط قضایی برای ایمنی کار کارگاه، عهده‌دار جلوگیری از فعالیت اماکن تجاری و کارگاهی غیرایمن خواهد بود. در غیر این صورت باید حکم از دستگاه قضایی و یا شورای تامین داشته باشد.

    وی بااشاره به اینکه در دوره افزایش خریدها توسط شهروندان برای سال نو هستیم و ضرورت فوریت در ایمن‌سازی مراکز خرید و مراجعه شهروندان هم گفت: آتش‌نشانی در پی 17هزار بازدید از ساختمان‌های سطح شهر لیست ساختمان‌های ناایمن شهر را دارد و درحقیقت کار اصلی خود را درخصوص ایمن‌سازی شهر انجام داده است. جلساتی هم که توسط دادستانی و با حضور آتش‌نشانی و وزارت کار و شهرداری هم برگزار می‌شود، اگر چابک‌تر انجام شود، تکلیف ساختمان‌های ناایمن زودتر مشخص می‌شود.

    وی در ادامه تصریح کرد: در صورت مواجهه با استنکاف مالکین برای ایمن‌سازی اماکن ناایمن، ساختمان‌های ناایمن به منظور اطلاع شهروندان، اعلان عمومی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار