مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده تهران در مجلس:

برای مقابله با خطرات عظیم ناشی از بحران زلزله تهران راه‌حلی نداریم

عصر ساختمان- یک عضو مجمع نمایندگان تهران گفت: در حالی که توان مقابله با دشمنان خارجی را داریم اما برای مقابله با خطرات عظیم ناشی از زلزله تهران هیچ راه‌حلی نداریم.

برای مقابله با خطرات عظیم ناشی از بحران زلزله تهران راه‌حلی نداریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازایسنا، ابوالفضل سروش گفت: بنیه دفاعی کشور در سطحی است که از پس دشمنان خارجی بر می‌آییم اما در صورت بروز یک زلزله چند ریشتری در تهران هیچ راهی برای مقابله با حجم عظیم آوار و تلفات انسانی آن نخواهیم داشت و در اینصورت کشور به معنای واقعی کلمه دچار بحران امنیت ملی می‌شود.

    ناظر مجلس در شورای ملی ایمنی زیستی با اشاره به حادثه پلاسکو نیز خاطرنشان کرد: باید کمیته‌ای فراتر از کمیته‌های موجود به صورت هدفمند، علمی، ریشه‌ای و تخصصی به موضوع پلاسکو ورود می‌کردند که رییس‌جمهور نیز با تشکیل هیات ویژه تدوین گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو، منشاء خیر شد.

    سروش با ابراز تاسف از اینکه هیچ کسی تاکنون مسئولیت حادثه پلاسکو را نپذیرفته گفت: حتی بنیاد مستضعفان نیز به صورت جدی عذرخواه مردم نیست.

    وی عامل حادثه پلاسکو را ریشه در شفاف نبودن زیرساخت‌ها و بخشی از قوانین کشور دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته بحران مجمع نمایندگان تهران، گزارش کمیسیون عمران و تیم بررسی کننده رییس‌جمهور برای شناسایی خلاءهای قانونی ستاد مدیریت بحران انجام شد. نتیجه همه این اقدامات و گزارش‌ها باید این باشد که از تکرار حوادث مشابه جلوگیری شود. پلاسکو یک ساختمان بود کاستی‌ها و نقایص قانونی و اجرایی ستاد مدیریت بحران را نشان داد. اگر صد یا هزاران ساختمان مشابه پلاسکو در زلزله تخریب شود کشور دچار بحران امنیت ملی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی