مدیران خودروعصر اعتبار

۲۹ میلیون تومان، میانگین تخفیف عوارض صدور پروانه برای هر پلاک فرسوده

عصر ساختمان- مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: امسال به هر پلاک متقاضی تخریب و نوسازی در بافت فرسوده، به طور متوسط ۲۹ میلیون تومان تخفیف عوارض صدور پروانه تعلق گرفته است که حاکی از افزایش ۷۰ درصدی آن در قیاس با رقم مدت مشابه در سال ۹۴ است.

۲۹ میلیون تومان، میانگین تخفیف عوارض صدور پروانه برای هر پلاک فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، عباداله فتح اللهی گفت: شهرداری تهران متعاقب ابلاغ مصوبه «تشویق مالی مالکان و سرمایه گذاران در تجمیع و نوسازی پلاک ها و واحدهای واقع در بافت های فرسوده» مصوب 8 آذر ماه 88 شورای اسلامی شهر تهران اقدام به اعمال تخفیف و بخشودگی عوارض صدور پروانه در بافت های فرسوده کرده است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: بالغ بر 560 میلیارد تومان جهت صدور 33 هزار پروانه صادره، به متقاضیان پروانه ساختمان تخفیف داده شده است.

    دبیر ستاد باز آفرینی پایدار شهر تهران ضمن اشاره به تصویب بسته تشویقی جامع نوسازی بافت های فرسوده در اردیبهشت ماه سال جاری که پس از راه اندازی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در کمیته های ذیل این ستاد تدوین شده بود، خاطرنشان کرد: در بسته تشویقی مصوب ستاد، ضمن رعایت مفاد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و حذف عوارض متفرقه به دستور شهردار تهران، تخفیفات بیشتری در زمینه عوارض صدور پروانه به متقاضیان تخریب و نوسازی در بافت های فرسوده تعلق گرفته است.

    فتح الله ادامه داد: علاوه بر تخفیف عوارض صدور پروانه، تخفیفات و بخشودگی هزینه حفاری و حق انشعابات (آب و فاضلاب، برق و گاز)، کمک هزینه اجرای نما (تا سقف 20 میلیون تومان)، طراحی رایگان نما توسط دفاتر خدمات نوسازی و اعطای یارانه سود بانکی تسهیلات توسط دولت و شهرداری در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.

    وی با بیان این که بسته تشویقی نوسازی مصوب ستاد بازآفرینی از تاریخ 23 خردادماه سال جاری به صورت سیستمی اعمال می شود، از افزایش میزان بهره مندی شهروندان از تخفیفات عوارض صدور پروانه در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: رقم کل تخفیفات اعطایی توسط شهرداری تهران تا پایان دی ماه سال جاری بالغ بر 58 میلیارد تومان بوده که در قیاس با رقم تخفیفات طی مدت مشابه در سال 1394 ، علیرغم برابری متراژ زیربنای پروانه های صادره (965 هزار متر مربع)، شاهد افزایش 70 درصدی فقط در بخش تخفیفات عوارض صدور پروانه هستیم.

    دبیر ستادبازآفرینی پایدار شهر تهران افزود: به هر پلاک متقاضی تخریب و نوسازی در بافت فرسوده به طور متوسط 29 میلیون تومان تخفیف عوارض صدور پروانه تعلق گرفته است که حاکی از افزایش 70 درصدی آن در قیاس با رقم مدت مشابه در سال 94 است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، یادآور شد: در مجموع تخفیفات عوارض صدور پروانه با ابلاغ و اعمال بسته تشویقی جدید نوسازی بافت های فرسوده مصوب ستاد بازآفرینی، در کلیة شاخص ها، افزایشی حداقل 60 درصدی داشته است.

    فتح اللهی در ادامه با اشاره به رایگان شدن هزینه های حفاری و انشعابات آب، برق و گاز جهت واحدهای مسکونی احداثی در بافت های فرسوده ناشی از صدور پروانه های تخریب و نوسازی در این بافت ها، اظهار داشت: از آغاز اجرایی شدن این طرح تا پایان دی ماه تعداد 9،720 واحد مسکونی جهت اخذ انشعاب آب و فاضلاب و تعداد 579 واحد مسکونی جهت اخذ انشعاب گاز ثبت گردیده است.

    دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهر تهران در پایان با اشاره به توافقات صورت گرفته با شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تصریح کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد سازمان نوسازی شهر تهران تا آخر سال 95 نسبت به معرفی واحدهای مسکونی به شرکت برق اقدام کند که اکنون در مرحله تنظیم شیوه نامه و فرایند اجرایی واگذاری انشعاب برق توسط شرکت توزیع و سازمان نوسازی هستیم که امید است در صورت تسریع مراحل تنظیم این فرآیند، معرفی متقاضیان برای اخذ انشعابات رایگان برق نیز تا پایان سال 95 عملیاتی و اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار