مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران:

افزایش ۳۷ درصدی مرگ خاموش در تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سال ۹۳ تا ۹۵ حدود ۳ هزار نفر در سراسر در اثر انتشار گازهای منواکسیدکربن جان خود را از دست دادند و در شهر تهران نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد مرگ‌های خاموش افزایش یافته است.

افزایش ۳۷ درصدی مرگ خاموش در تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، معصومه آباد در نشست خبری خود درباره عملکرد کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت:‌ در طی سالیان گذشته تغییرات متعددی در پایتخت صورت گرفته و از یک جامعه سنتی به مدرن تبدیل شده‌ایم و تغییراتی در کالبدهای جمعیت‌پذیری و ساختمان‌سازی داشته‌ایم.

    وی افزود: در شهر تهران به عنوان پایتخت انگیزه‌های جمعیت‌پذیری بالا رفته است و مهاجر‌پذیر بودن را جذب کرده است و از قومیت‌ها و شهرهای مختلف در پایتخت حضور پیدا کردند.

    وی با اشاره به اینکه یکی از بحران‌های امروز ایمنی است،‌گفت: ما نیازمند این هستیم که بتوانیم نهضتی را در رابطه با ایمن‌سازی شهر داشته باشیم.

    وی افزود: حادثه ساختمان پلاسکو زنگ خطری بود که بیشتر در رابطه با ایمنی، هوشیار باشیم و اقدامات لازم در جهت پیشگیری از حادثه صورت بگیرد.

    آباد بیان داشت: به طور میانگین در طول هفته 250 تماس تلفنی، حادثه به آتش‌‌نشانی صورت می‌گیرد که 80 درصد از حوادث که با  آتش‌نشانی تماس می‌گیرند به دلیل مسامحه، بی‌دقتی و غفلت شهروندان است، بنابر این باید به مسائل آموزشی نیز توجه شود و بخش قابل توجهی از حوادث و حریق‌ها به دلیل رفتارهای پرخطر مردم نسبت به مسائل ایمنی است.

    رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: باید ایمنی را از یک مسئله به یک فرهنگ‌سازی تبدیل کنیم و اهمیت این موضوع در پیشرفت جامعه ایمن بسیار مهم است و رسانه‌ها و جراید باید به موضوع ایمنی در جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

    وی به آمار مرگ و میر با گاز منواکسید کربن و یا همان مرگ خاموش اشاره کرد و گفت:‌از سال 93 تا 95 حدود 3 هزار نفر در کشور با گاز مونواکسید کربن جان خود را ا ز دست داده‌اند.

    وی افزود:‌ در سال گذشته در شهر تهران 141  نفر در اثر انتشار گازهای منواکسید کربن جان باختند که در سال 95، 37 درصد کشته‌شدگان بر اثر انتشار گازهای منواکسیدکربن افزایش یافتند بنابر این باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم به شهروندان در این خصوص بیشتر داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو