مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

سیلاب سیستان وبلوچستان به ۳ هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی آسیب زد

عصر ساختمان- مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید، در سیلاب اخیر استان سیستان و بلوچستان بیش از ۳ هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای این استان آسیب دیدند.

سیلاب سیستان وبلوچستان به ۳ هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی آسیب زد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،   مجید جودی  افزود: از این تعداد یک هزار و 764 واحد روستایی و شهری به طور کامل تخریب شدند که باید بازسازی شوند.
    وی درباره تعداد واحدهای مسکونی که به تعمیرات نیاز دارند، گفت: با بررسی کارشناسان بنیاد مسکن مشخص شده است در سیلاب استان سیستان و بلوچستان در مجموع 2 هزار و 153 واحد مسکونی باید تعمیر شوند.
    جودی با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد مسکن در حال برآورد میزان خسارت های وارده ناشی از سیل در استان سیستان و بلوچستان است، گفت: پس از برآورد خسارت این سیلاب، گزارش آن به هیات دولت برای تخصیص اعتبارهای مورد نیاز ارسال می شود.
    مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: بنیاد مسکن در حال پیگیری این مصوبه هیات دولت است تا بتواند عملیات اجرایی بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی شهری و روستایی ناشی از سیلاب در این استان را آغاز کند.
    به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در بهمن ماه جاری در استان سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب در برخی از شهرها و روستاهای این استان مردم را غافلگیر کرد و خسارت هایی به برخی از زیرساخت ها از قبیل راه ها، پل ها و واحدهای مسکونی در این مناطق وارد آمد، به طوری که تعدادی از خانه های مسکونی دچار آب گرفتگی شدند.
    تداوم بارش باران در جنوب استان سیستان و بلوچستان و طغیان رودخانه های فصلی سبب شد بیش از 12 محور مواصلاتی در این استان در مسیرهای ایرانشهر به فنوج، فنوج به نیکشهر، نیک شهر به بنت، دلگان به دهکلوت، بزمان به دلگان و خیرآباد به ایرانشهر مسدود شود.
    معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی در باره میزان خسارت سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: گروه اعزامی این وزارتخانه خسارت وارده ناشی از سیل به راه های استان سیستان و بلوچستان را حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد کرده است و مناطق خاش و ایرانشهر بیشترین حجم سیلاب را داشتند.
    امیر امینی افزود: اوایل بهمن ماه استان سیستان و بلوچستان با بیشترین حجم سیلاب در مناطق خاش و ایرانشهر روبرو شد و خسارات وارده در حوزه نیک شهر - ایرانشهر و زرآباد بالاترین میزان است.
    وی اضافه کرد: همزمان با جاری شدن سیلاب در این استان، به دستور وزیر راه و شهرسازی هیاتی متشکل از وزارتخانه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عازم این منطقه شد و برآوردهای اولیه نشان می دهد، آب بردگی، رانش و تخریب ناشی از سیلابی شدن منطقه، یک هزار میلیارد ریال ( 100 میلیارد تومان ) به راه های استان خسارت وارد کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو