مدیران خودروعصر اعتبار

۱۴ پروژه عمرانی، بهداشتی و کشاورزی در فردوس بهره‌برداری شد

عصر ساختمان- ۱۴ پروژه عمرانی، بهداشتی و کشاورزی در مناطق روستایی و عشایری شهرستان فردوس با اعتبار یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

۱۴ پروژه عمرانی، بهداشتی و کشاورزی در فردوس بهره‌برداری شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، 10 واحد مسکن روستایی با اعتبار 336 میلیون تومان توسط کمیته امداد و کمک خیران  به بهره‌برداری رسید که در این مراسم یک واحد مسکن روستایی به نمایندگی از این 10 واحد در روستای خانکوک با حضور مسئولان افتتاح شد.

    مسئولان شهرستان در ادامه از پروژه در دست احداث خانه بهداشت روستای خانکوک با زیربنای 100 مترمربع و اعتبار 125 میلیون تومان که در مرحله فنداسیون قراردارد بازدید کردند.

    بهره‌برداری از معدن سرب و کائولن در منطقه عشایری کجه و چاهنو توسط بخش خصوصی از دیگر پروژه‌های افتتاحی دهه فجر در فردوس بود.

    رئیس اداره صنعت معدن و تجارت فردوس گفت: این معدن با ذخیره 261 هزار تن بدون استفاده از منابع بانکی توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

    احمد نعیمی افزود: با بهره‌برداری از این معدن برای 20 نفر مستقیم و 15 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد شد که تا این مرحله یک میلیارد تومان هزینه شده است و سالیانه 10 هزار تن ماده معدنی سرب و کائولن از این معدن استخراج  می‌شود.

    وی بیان کرد: طرح بیابان‌زدایی حاجی میرک با هزینه 15 میلیون تومان در سطح 50 هکتاراز اراضی بیابانی نیز به بهره‌برداری رسید.

    رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فردوس در مراسم افتتاح این پروژه گفت: طرح بیابان‌زدایی حاجی میرک 64 هزار هکتار وسعت دارد که برای جلوگیری از گسترش کویر، حفاظت آب و خاک و مقابله با فرسایش باد، طرح نهال کاری این منطقه در دست اقدام است.

    عباسعلی غلامی تصریح کرد: 50 هکتار نیز در منطقه عشایری پلوند نهال‌کاری شده و از سال 90 تاکنون در250 هکتار از اراضی بیابانی، طرح بیابان‌زدایی اجرا شده است.

    وی افزود: مردم نیز در این طرح مشارکت خوبی داشته‌اند و علاوه بر جنگل کاری، محصولات گیاهی استراتژیک نیز تولید کرده‌اند.

    طرح انتقال آب چاه موتور رضوان هم به وسیله سیستم آبیاری کم فشار نیز در منطقه عشایری چاهنو به بهره‌برداری رسید.

    مدیر جهاد کشاورزی فردوس در این مراسم گفت: این طرح در سطح 25 هکتار اراضی کشاورزی به وسیله 2 هزار و 200 متر لوله هیدروفیکس اجراء شده است.

    علیرضا مهمیز عنوان کرد: در این طرح 80 میلیون تومان از اعتبارات دولتی و 20 میلیون تومان خودیاری مردمی هزینه شده است که راندمان صرفه جویی آب را تا 70 درصد بالا برده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو