مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان :

انباشت تقاضای مسکن خطرناک است

عصر ساختمان- یک کارشناس مسکن گفت: انباشت تقاضای مسکن در حالی که تولید مسکن مورد نیاز ساخته نشده است می‌تواند در طول سال‌های آینده بحران ایجاد کند.

انباشت تقاضای مسکن خطرناک است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین ، ایرج رهبر عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی که از رکود خارج نشده است نیازمند یک تحول اساسی در بخش های مختلف اقتصادی است. آنچه که در آمارهای مختلف ماهانه در بخش مسکن ارائه می شود و برخی تعبیر به تحول در بازار مسکن می کنند بیشتر مربوط به تغییرات فصلی در بازار مسکن است و نمی توان گفت که در بخش مسکن اتفاق رو به جلویی افتاده است.

    وی در پاسخ به این سوال که شرایط کنونی بازار مسکن به نفع کدام یک از بخش های عرضه کننده یا خریدار است، اعلام کرد: تولید کننده واقعی مسکن همواره می خواهد با تولید بیشتر به کار خود ادامه دهد. در طرف دیگر هم مصرف کننده است که نیاز به تهیه مسکن دارد به طور حتم این بخش هم نیاز دارد که مسکن مورد نیاز خود را راحت تر تهیه کند. اما درشرایط حال حاضر که متقاضیان مسکن توانایی تهیه مسکن ندارند هر ساله بخشی از تقاضای مسکن در حال افزایش است. این وضعیت که با انباشت مسکن همراه شده است ممکن است در آینده به یک بحران تبدیل شود.

    رهبر ادامه داد: دولت می تواند در برنامه ریزی برای تهیه مسکن متقاضیان بهتر عمل کند. فراهم کردن تسهیلاتی که به توانمند کردن همه بخش های جامعه کمک کننده است می تواند طرف تقاضا را در معرض تحریک قرار دهد. همچنین در بخش تولید کننده هم دولت می تواند به روش های مختلف تسهیلاتی یا اعطای زمین  ارزان کمک کننده باشد.

    رییس انجمن انبوه سازان با انتقاد از عملکرد بانک مسکن در خصوص کمک به متقاضیان مسکن، این طور گفت: بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی در موضوع مسکن باید به متقاضیانی که می خواهند در قالب طرح های مختلف مسکن تهیه کنند نقش افرین باشد. اما شاهد هستیم که در این خصوص کوتاهی های زیادی صورت می گیرد. به نظر می رسد این بانک با نگه داشتن مقادیر مختلف منابع خود و خرج نکردن این منابع در قالب اعطای تسهیلات به متقاضیان قصد دارد درآمد خود را از محل پس انداز منابع حفظ کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو