مدیران خودروعصر اعتبار

قناعتی در حاشیه بازدید از طبقه هفتم پاساژ علاءالدین مطرح کرد؛

سیستم اطفای‌حریق پاساژ علاءالدین استاندارد نیست

عصر ساختمان- عضو هیات ریئسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی شهر تهران سیستم اطفای‌حریق پاساژ علاءالدین را تأیید نکرده است.

سیستم اطفای‌حریق پاساژ علاءالدین استاندارد نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از طبقه هفتم و هشتم پاساژ علاءالدین با بیان اینکه این طبقه حکم ماده 100 دریافت کرده است، اظهار داشت: این طبقه بار اضافی به طبقات دیگر وارد کرده، به همین دلیل باید قلع و قمع شود.

    وی با بیان اینکه بر اساس رأی ماده 100 این طبقه بر خلاف ضوابط شهرسازی ساخته شده است، افزود: بعد از چند سال پیگیری بالاخره موفق به تخریب قسمتی از این طبقه شده‌ایم.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در خصوص تخریب این طبقه پیگیری های زیادی انجام دادیم، گفت: 900 واحد در 6 طبقه این پاساژ وجود دارد که روزانه 10 هزار نفر در واحدها مشغول به فعالیت هستند و همچنین روزانه این پاساژ بیش از 5 هزار نفر ارباب رجوع دارد.

    قناعتی ادامه داد: بر اساس اطلاعات به دست آمده سیستم اطفای‌حریق پاساژ علاءالدین از سوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران تأیید نشده و همچنین سیستم اطفای‌حریق استاندارد نیست.

    وی گفت: بار اضافی این سازه برای 6 دیگر مشکلاتی را به وجود می‌آورد، به همین دلیل مقرر شد تا این طبقه تا پایان بهمن ماه به صورت کامل تخریب شود.

    قناعتی افزود: در خصوص تخریب طبقه هفتم مشکلات زیادی داشتیم اما با تلاش‌های فراوان توانستیم که با همکاری قوه قضاییه و شهرداری تهران آن‌ها را برطرف کنیم.

    عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پلاسکو برای همه ما یک هشدار بود، به همین دلیل باید از آن درس بگیریم و نسبت به ایمنی ساختمان‌های ناایمن اقدام کنیم.

    وی با بیان اینکه امکان دارد که مالک پاساژ طی ماه‌های اخیر اقداماتی در خصوص ارتقای سیستم اطفای‌حریق انجام داده باشد، تاکید کرد: تا زمانی که بحث تخریب طبقه هفتم مطرح بود، سیستم ایمنی نیز تأیید نشده بود.

    قناعتی گفت: پیمانکار به دلیل کارشکنی مالک از بیمارستان نجمیه آسانسور گذاشته و نسبت به جابجایی مصالح و نخاله‌ها اقدام می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار