مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۵ درصد بافت بندرعباس فرسوده است

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: راه و شهرسازی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری به دنبال افزایش کیفیت زندگی در شهرهاست.

۴۵ درصد بافت بندرعباس فرسوده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمد سعید ایزدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: بسیاری از موضوعات مهم از جمله امنیت، سلامت در توسعه شهری مغفول مانده که دولت برای تحقق آن در برنامه تنظیمی تجدید نظر کرد و موارد مد نظر گنجانده شد.

    وی با بیان اینکه بافت فرسوده شهر بندرعباس، صرفا حاشیه نشینی نیست، گفت: در دل شهر نیز بافت های فرسوده وجود دارد که امیدواریم با هفکری کارهای لازم را انجام دهیم.

    ایزدی با بیان اینکه در ساماندهی بافت فرسوده و حاشیه نشینی، راه و شهرسازی یکی از بخش هایی است که وارد می‌شود، گفت: هم راستا شدن سایر دستگاه ها در اجرای این طرح می تواند موثرتر واقع شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس یکی از هفت استانی است در زمینه برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش ایمنی شهری در اولویت قرار دارد.

    ایزدی با بیان اینکه یکی از راه حل های وزارت راه و شهرسازی، مدیریت منابع است که می توان از این طریق کارهای بزرگی انجام داد، اظهار کرد: پیشنهاد می کنیم صندوق بازآفرینی شهری در بندرعباس تشکیل شود که این صندوق می تواند برای رفع مشکل بافت های فرسوده تسهیلات ارائه دهد.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: تاکنون 2700 فقره تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در هرمزگان پرداخت شده است.

    همچنین استاندار هرمزگان گفت: مناطق پر خطر و آسیب پذیر که احتمال حادثه در آنها وجود دارد، باید در اولویت بازآفرینی شهری قرار گیرند.

    جاسم جادری با تاکید بر اینکه دبیرخانه این ستاد باید فعال تر شود، عنوان کرد: طرح های بازآفرینی باید براساس آئین نامه پس از تصویب در ستاد استانی عملیاتی شود. تشکیل صندوق بازآفرینی نیز پیشنهاد خوبی است که نیاز است منابع آن تامین شود. مناطق پر خطر و آسیب پذیر که احتمال حادثه در آنها وجود دارد، باید در اولویت بازآفرینی شهری قرار گیرند.

    در ادامه مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: صدور اسناد مالکیت در بافت های فرسوده و تصرفی شهر بندرعباس زمینه را برای قانون مند شدن فراهم می کند.

    غلامحسین شیری افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته 2400 پرونده در اجرای طرح سند دار کردن زمین های تصرفی پیش از سال 83 تشکیل و 1500 سند در حال صادر شدن است.

    مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک حدود 5000 سند در اجرای این طرح صادر خواهد شد.

    شیری همچنین به معضلات پیش روی بافت فرسوده اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان در بافت فرسوده معضل دارد بطوریکه 46 درصد شهر بندرعباس بافت فرسوده است.

    وی تصریح کرد: در راستای رفع این مشکل با همکاری شهرداری اقداماتی صورت گرفته است اما نیازمند گام های بلندتری هستیم که امیدواریم با بازدید های صورت گرفته از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی موانع پیش رو رفع شود. باید در تصمیم گیری اساسی رفع معضل بافت فرسوده اختیارات لازم به استان تفویض شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی