مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری کشور:

مانعی برای توسعه روابط گردشگری ایران و ترکیه وجود ندارد

عصر ساختمان- معاون وزیر گردشگری کشورمان تاکید کرد که هیچ مانعی برای توسعه روابط گردشگری ایران و ترکیه وجود ندارد.

مانعی برای توسعه روابط گردشگری ایران و ترکیه وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با حسین پایمان، معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه که شب گذشته در محل هتل لاله تهران برگزار شد، با بیان اینکه هیچ مانعی برای توسعه روابط گردشگری ایران و ترکیه نخواهیم داشت و در اولین فرصت به منظور افزایش همکاری های میان دو کشور تقویم رویدادهایمان را با یکدیگر تبادل خواهیم کرد.

    وی گردشگری را به جاده‌ای دو طرفه توصیف کرد و افزود: خوشبختانه زیرساخت های رفت و آمد میان ایران و ترکیه خوب است و مسئولان دو کشور فقط باید این وضعیت را مدیریت کنند تا جریان به درستی هدایت شود.

    معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه باید در اولین فرصت جلسات کمیته فنی گردشگری میان دو کشور تشکیل شود، گفت: دو جلسه مشترک در ایران برگزار شد و دو جلسه بعدی در ترکیه برگزار می شود که یکی در سطح معاونان و دیگری در سطح وزرا و  خواهد بود.

    رحمانی موحد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با معاون وزیر گردشگری ترکیه اظهارکرد: ما این هدف را در برنامه ریزی های خود داریم که گردشگران ترکیه‌ای به ایران بیایند.

    وی با اشاره به تماس تلفنی وزیر گردشگری آفریقای جنوبی با وی نیز گفت: در این تماس تلفنی طرف مقابل تاکید کرد که حتما باید در نمایشگاه گردشگری سال آینده حضور داشته باشند.

    معاون گردشگری کشور از استقبال بالا از غرفه های دهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خبر داد و افزود:  نسبت به سال گذشته کشورهای بیشتری در این نمایشگاه حضور دارند، اما متاسفانه ما هم مشکل جا داشتیم و شرکت ها و نهادهای بسیاری نتوانستند علیرغم درخواست در نمایشگاه حاضر شوند.

    دلم می خواهد مردم ترکیه به جای اروپا به ایران سفر کنند

    حسین پایمان، معاون گردشگری وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز که به همراه سفیر ترکیه در کشورمان و رییس اتحادیه هتلداران آنتالیا در این دیدار حضور داشت، گفت: ازنظر ما برگزاری جلسات مشکلی ندارد و پیشنهاد می کنیم که چنین جلساتی هر شش ماه یک بار میان دو کشور برگزار شود.

    وی با اشاره به دستوری که رییس جمهوری ترکیه قبل از سفرش به تهران به او داده بود، ادامه داد: این دستور صریح رییس جمهور اردوغان است که در حوزه گردشگری باید به ایران کمک کنیم.

    پایمان با بیان اینکه من به عنوان معاون وزیر گردشگری ترکیه ترجیحم بر این است که گردشگران ترکیه ای به جای اسپانیا، ایتالیا ودیگر کشورهای اروپایی به ایران سفر کنند، ادامه داد: اما مسئولان ایرانی باید کشورشان رابه مردم ترکیه معرفی کنند.

    معاون وزیر گردشگری ترکیه در ادامه پیشنهاد کرد که پروژه ای مشترک را به منظور معرفی بیشتر ایران به شهروندان ترکیه ای اجرایی کنند. تا بر اساس آن روابط فرهنگی میان دو کشور گسترش یابد.

    به گفته وی از طریق برگزاری کنفرانس های مشترک،روزهای فرهنگی، جشنواره ها و ... می توان اشتراکات فرهنگی را به نمایش گذاشته و ظرفیت های گردشگری ایران به شهروندان ترکیه معرفی کرد.

    پشتوانه‌های زبان ترکی از متون فارسی است

    معاون وزیر گردشگری ترکیه ادامه داد: مولانا، سعدی، بوستان، گلستان و تمام آثار بزرگی که پشتوانه زبان ترکی را شکل داده‌اند از متون فارسی هستند.

    وی با تاکید بر اینکه هیچ منعی برای توسعه روابط نخواهیم داشت، گفت: رییس جمهور اردوغان دو ماموریت مهم در این سفر را به من داده اند، اول گفته اند که به ایران بیایم و ببینم که شما چه می‌خواهید؟ که ما یک برگه سفید در مقابل شما می گذاریم تا خواسته هایتان را بنویسید و ما به شما کمک کنیم و دوم هم اینکه مساله پروازهای چارتر حل شود.

    پایمان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه ما ایران و ملت ایران را دوست داریم، تصریح کرد: همراهی ترکیه و ایران مایه مسرت دوستان دو کشور و ناراحتی دشمنانشان خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار