مدیران خودروعصر اعتبار

در دیدار رئیس سازمان میراث و سفیر اسپانیا مطرح شد;

همکاری ایران و اسپانیا برای توسعه گردشگری

عصر ساختمان- رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با سفیر اسپانیا در تهران تأکید کرد، دولت ایران معتقد است توسعه گردشگری می‌تواند به تقویت روابط کشورها کمک کند.

همکاری ایران و اسپانیا برای توسعه گردشگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، زهرا احمدی‌پور در دیدار با «ادواردو لوپز بوسکتس»، سفیر اسپانیا در تهران، با بیان اینکه اسپانیا مدل موفقی در حوزه گردشگری است و تجربیات خوبی در این زمینه دارد گفت: باید بتوانیم از این تجربیات استفاده کنیم تا ظرفیت‌های گردشگری ایران را به فرصت‌هایی برای کسب درآمد تبدیل کنیم.

    او ادامه داد: ملاقات‌های بسیاری بین مسئولان ایران و اسپانیا انجام شده که نشان می‌دهد دو کشور علاقه دارند روابط‌شان را در سطوح عالی حفظ کنند.

    احمدی‌پور با بیان اینکه موضع‌گیری اسپانیا پس از برجام و تبریک‌گویی مقامات این کشور به ایران نشان می‌دهد که اسپانیا مسائل ایران را با حساسیت دنبال می‌کند تأکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران معتقد است که توسعه گردشگری می‌تواند به تقویت روابط کشورها کمک کند. اسپانیا تجربه موفقی در حوزه گردشگری دارد و سازمان میراث‌فرهنگی آمادگی دارد از این تجربیات در بخش‌های مختلف گسترش گردشگری و توسعه زیرساخت‌ها کمک بگیرد.

    معاون رئیس‌جمهوری افزود: راه‌اندازی صندوق احیا برای احیا و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه‌های سنتی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند اقدامات مشترک ایران و اسپانیا را در پی داشته باشد.

    او ادامه داد: ایجاد خط پرواز مستقیم بین ایران و اسپانیا از دیگر مواردی است که می‌تواند به توازن تبادل گردشگر میان دو کشور بینجامد.

    احمدی‌پور گفت: در بخش صنایع‌دستی نیز، با توجه به وجود صنایع‌دستی متنوع در ایران، می‌توانیم با ایجاد نمایشگاه‌هایی صنایع‌دستی دو کشور را به مردم اسپانیا و ایران معرفی کنیم.

    او ادامه داد: ما آمادگی داریم در زمینه امور فنی، آموزشی، مدیریتی، احیای بافت‌های تاریخی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی اقدامات مشترکی را با اسپانیا داشته باشیم.

    معاون رئیس‌جمهوری افزود: مهم‌ترین نکته در زمینه تقویت و توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور، ایجاد تسهیلات در صدور ویزاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

    پرواز مستقیم ماهان به بارسلونا راه‌اندازی می‌شود

    «ادواردو لوپز بوسکتس»، سفیر اسپانیا نیز در این دیدار گفت: تلاش می‌کنم مناسبات دو کشور در زمینه گردشگری و تبادل گردشگر ارتقا پیدا کند.

    او با بیان اینکه سال گذشته 20هزار ایرانی به اسپانیا سفر کرده‌اند گفت: زمینه‌های افزایش همکاری در حوزه گردشگری در گذشته نیز بین مسئولان ایران و اسپانیا بررسی شده است. کشور اسپانیا در زمینه گردشگری در دنیا رتبه بالایی دارد و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در اختیار ایران قرار دهیم.

    او افزود: اسپانیا در زمینه حفظ و حراست از آثار تاریخی و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتگاه نیز تجربیات موفقی دارد و ما می‌توانیم در این زمینه با ایران همکاری داشته باشیم.

    سفیر اسپانیا بیان کرد: ما می‌کوشیم توان سفارت اسپانیا را برای صدور ویزا دوبرابر کنیم. همچنین معتقدیم که راه‌اندازی پروازهای مستقیم تأثیر بسزایی در افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور خواهد داشت.

    او افزود: براساس توافقات انجام‌شده، ایرلاین ماهان تا ماه ژوئن، پرواز مستقیم به بارسلونا خواهد داشت و ما تلاش می‌کنیم پرواز مستقیم به مادرید را نیز در آینده‌ای نزدیک برقرار کنیم. به‌علاوه، اسپانیا آمادگی دارد در بخش فنی، آموزشی و مدیریتی همکاری خود را با ایران آغاز کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو