مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

وضعیت مناسبی در نظارت بر ساختمان نداریم

عصر ساختمان- رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: وضعیت مناسبی در نظارت بر ساختمان نداریم و عمده کارگرهای ساختمان افرادی هستند که هیچ آموزشی ندیده‌اند و سوال این است که فنی و حرفه‌ای چه میزان کارگر ماهر آموزش داده است؟

وضعیت مناسبی در نظارت بر ساختمان نداریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، بیست و هشتمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با محوریت ارائه گزارش اقدامات کمیسیون ملی یونسکو در محدوده های هدف، بررسی آئین‌نامه کارگروه ارتقای آموزش‌های تخصصی ستاد ملی بازآفرینی و مبادله تفاهم‌نامه همکاری با سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت بحران کشور و شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به امضاء رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی رسید.

    نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این مراسم نظارت بر ساخت و سازها، نیروی کار ماهر، استاندارد ساخت، را یکی از مهمترین موضوعات در مقاوم سازی ساختمان ها دانست و گفت: نظارت باید تبدیل به یک شغل شود و همه مسئولین هم باید بر آن نظارت کنند.

    رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر افزایش تعهد و هماهنگی دستگاه های دخیل در ساخت و ساز شهری تأکید کرد.

    وی افزود: وضعیت مناسبی در نظارت بر ساختمان نداریم و عمده کارگرهای ساختمان افاغنه ای هستند که هیچ آموزشی ندیده اند و سوال این است که فنی و حرفه ای چه میزان کارگر ماهر آموزش داده است؟

    معاون وزیر کشور افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تاکنون در بخش مدیریت بحران تلاش‌های زیادی انجام داده اما با ساخت و سازها گاهی مشکلات زیادی در هنگام بروز حوادث طبیعی رخ می‌دهد به عنوان مثال اگر زلزله در استان تهران رخ دهد امنیت ملی هم به مخاطره می‌افتد.

    رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور بیان کرد: یکی از مباحثی که باید به آن توجه کنیم این است که با به‌کارگیری علم، دانش و اندیشه خود را در برابر حوادث ایمن کنیم به عنوان مثال کشور ژاپن با وجود زلزله شدید تلفات جانی زیادی ندارد اما در زلزله بم که تنها 12 ثانیه بود جان افراد زیادی را گرفت.

    نجار گفت: باید ساختمان‌های قوی و مستحکم ساخته شود تا در برابر حوادث خطری جان مردم را تهدید نکند زیرا گاهی عدم توجه به کیفیت ساخت و ساز سبب بروز مشکلات می‌شود.

    جلسات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار به بررسی همه‌جانبه مشکل بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص دارد و برای بررسی ابعاد مختلف موضوع، نمایندگانی از وزارتخانه و سازمانهای مربوطه در این نشست حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار